St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 18 april 2011

Scrappat Disneyalbum- underbara minnen från Paris!

Som en del av er vet så älskar jag ju, förutom att baka, att scrappa. För några år sedan, efter att vi gjort vår första resa till Paris, gjorde jag ett Disneyalbum som ett litet minne över vår härliga resa och våra roliga stunder på Disneyland. Tänkte bjuda er på ett smakprov från detta album. Jag blir lika glad varje gång jag tittar i det!

Framsidan inspirerad av Tingelings paket som är i början på Kalle Ankas julafton.

Passande pastellfärger för att matcha prinsesslottet.

Pirattema med skattkarta, diamanter, skepp och sigill.

Pirattema

Lilla sjöjungfrun måste ju självklart vara med och förstås häxan Ursula. Hade velat göra en tårta på det temat så småningom!

Jag hittade faktiskt en liten fena när jag rotade igenom dotterns gamla kläder till Barbie. Den fick vara med som rolig detalj i albumet.

Min tokiga skruttunge!

Passade på att sno Snövits klänning från Bellas Barbiesamling. Hon är ändå inte, och har aldrig varit, något fan av dockor!

Bellas favorit är en av berg-och dalbanorna så den fick ju också vara med i albumet.

Lite roliga detaljer från parkerna.

"She makes the world a better place..."

Den häftiga bilsamlingen fick bli inramad av filmrullar.

Flammor och lackerade bokstäver till Stuntshowen.

Önskar att jag hade lite mer tid till Scrappingen men det är svårt att hinna med bland all bakning. Men så fort jag får lite mer tid över ska jag allt sätta mig och jobba lite mer på mina album!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)