St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 18 april 2011

Macarons i annorlunda form!

Man behöver ju faktiskt inte hålla sig till det traditionella, det går ju att leka lite med formerna. Även om Ladureé (skaparen till Macarons) säkerligen skulle vända sig i graven när han såg dessa så tycker jag det kan vara lite kul att variera sig. Jag såg att Nellie-Sockertussen, hade gjort fina hjärtan så jag tänkte att det kan vara kul att prova att göra dem. Men det var inte så lätt att få fin form på dem, det ska gudarna veta. Får nog öva lite på att få till formen så får vi se hur de blir. Om någon har något bra förslag på hur man får en fin hjärtform så dela gärna med er! Så här blev mina:



Nu ska de fyllas med härlig smörkräm och sedan doppas i choklad :). Bäst att ta tre goda ting i ett, eller vad säger ni?!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)