St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 20 april 2011

Sugarpastetäcken i massor...

Just nu håller jag på och förbereder inför morgondagens pyntning av de 100 cupcakesen. Det tar sin lilla tid att göra allt kan jag lugnt konstatera. Egentligen hade jag helst av allt velat gå och sova för jag är vansinnigt trött men det är bara till att jobba vidare, trägen vinner som man så fint säger. Nu under slutet av april och maj är det mycket beställningar och det är bara till att vänja sig vid att jobba hårt och sena kvällar. Som tur är är jag ju ledig just nu och det behövs till allt jag ska göra. Men det är ju givetvis oerhört kul att människor tycker om det jag gör och att de vill ha roliga bakverk, det gör mig väldigt glad! Tack alla ni som är inne och kommenterar både här och på facebook, ni är så härliga som följer mitt frenetiska bakande :)



Detta ska alltså bli täcken till mina cupcakes. Sen ska de pyntas med kycklingar och godisägg. Som tur är har jag fått låna ett kylrum där jag kan förvara alla tills de ska hämtas. De hade inte riktigt fått plats i mitt kylskåp när de är pyntade och klara, varken på bredden eller höjden!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Oj, så mycket! Ska bli kul att se de färdiga resultatet!

    SvaraRadera
  2. Det kommer imorgon :). Hela köket fullt hihi! Men det är kul när det är mycket att göra!

    SvaraRadera
  3. Julia Sandellapril 25, 2011

    Helt helt galet! Förstår att du tycker att det är roligt men kan inte förstå hur du orkar!! Men som du säger...Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)