St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 10 juli 2011

Turist i sin egen stad!

Ja det är vad vi ska vara idag. Idag ska vi försöka se vår stad med nya ögon och verkligen försöka se skönheten som finns här. Jag tror att det är bra för alla så härmed är det också en liten inrådan till er alla som läser min blogg, att gå ut och vara turister i er egen stad!

Vi tänkte börja med en fika i gästhamnen och se på alla vackra båtar som finns där nu. Lite senare blir det en tripp med denna båten:

Cykelfärjan Dessi som går över till Öland :). Där blir det en liten promenad och självklart en fika. 
Efter det tror jag faktiskt att vi ska ge oss på Flundran som är är en liten turistbåt som går runt genom Kalmar och ger oss en perfekt vy över stan via vattenvägen. Kameran får ju som alltid hänga med och jag hoppas att ni vill ta del av vårt vackra Kalmar.

Till er som aldrig varit här så vill jag faktiskt rekommendera att ta er en tripp hit för det finns verkligen mycket fint att se. Jag hoppas också att jag genom mina amatörbilder kan inspirera er lite och att ge er lite sug efter att se denna fina stad. Och är det så att ni åker hit; kom och hälsa på mig!!! Då får jag ju dessutom en chans att baka något gott ;)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)