St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 25 juli 2011

Makens födelsedagstårta!

Idag hann jag till och med med att göra tårtan, men jösses vad kort med tid det blev. Trodde inte att jag skulle hinna med den för dagen har gått i rasande takt. Maken blev väldigt nöjd med både tårta, macarons och minicupcakes och han älskade blommorna jag gjort :). Det är väldigt roligt att ha en man som verkligen tycker om det estetiska och uppskattar när man gör något sådant! 
Tårtan fick gå i brons och guldfärger och den var fylld med hallonmousse, jordgubbsmousse samt färska hallon och jordgubbar. 










Gulddekorationerna är chokladdrageér och allt på tårtan är ätbart (förutom sidenbandet runt om då, kanske inte är fullt lika gott!!).


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Wow, du är verkligen duktig! :)

    SvaraRadera
  2. Herregudarnas.... vilken födelsetårta, superfin som allt annat du gör. Hoppas ni hade ett bra kalasande. Kram kram Emma.

    SvaraRadera
  3. Amanda; Tack, vad gulligt av dig!! :D

    Emma; Tack söta du :). Trevligt kalas, känner mig dock riktigt sliten nu! Stor kram till dig!!!

    SvaraRadera
  4. Vilken tårta...såå fantastisk!! Är en fröjd för ögat...och kan bara tänka mej..hur god den var!!!
    Du är verkligen jätteduktig!!!
    Glad jag hittade din blogg..verkligen inspirerande!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Annika; Åh vad glad jag blir för din kommentar!! Vad roligt att du hittat min lilla pysselhörna, välkommen hit! Jag blir så glad när jag hör att jag kan inspirerar, det värmen gott i hjärtat! Ha en riktigt härlig kväll! Kram :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)