St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 14 juli 2011

Jag har upptäckt något helt fantastiskt!



Hm, få se nu....vart ska jag börja? 
För några månader sedan kom min man på idén om att starta en blogg där jag kunde samla alla mina bilder på det jag gör. Meningen var egentligen att det skulle fungera som ett litet galleri för alla mina scrapbookingalster. I samma veva började jag laborera med sugarpaste och allt som hör till och vips var ett nytt intresse fött. Jag föll direkt för denna underbara värld och ju mer jag lärde mig desto roligare blev det. Jag hittade det som har upptagit det mesta av min tid sedan dess. Att få skapa har länge varit ett av mina största intressen och ända sedan jag var liten har jag tillverkat både det ena och det andra. Men att jag skulle hålla på med det jag gör idag och att det skulle utveckla sig till en verksamhet, det trodde jag nog aldrig. 
Att blogga var roligare än vad jag någonsin trodde. Att baka var detsamma. Jag har lärt mig massor genom detta härliga äventyr.

Nu har bloggen varit igång några månader och mitt liv har förändrats på många plan. Det kanske låter som en bagatell just det här med att blogga, men för mig har det varit något stort och alldeles underbart. Genom bloggen har jag lärt känna massor av helt fantastiska människor som på ett eller annat sätt inspirerar mig. Människor som får mig att le och gör varje dag till en spännande resa. Det är svårt att med ord beskriva vad ni alla har gjort för mig, och kanske detta inlägg ter sig som sentimentalt dravvel. Men för mig är det något stort och för mig betyder ni, var och en av er, mycket. Det är ni som ger mig energi och glädje på så många sätt. 

Nu är jag på väg mot mitt mål och om någon månad så kommer nästa fas. Det ska bli så oerhört spännande att förverkliga min dröm! 
Jag har under några månader funderat intensivt, fram och tillbaka, på hur jag vill leva mitt liv. Och jag har kommit fram till att det är ingen idé att slösa tid på att tveka, det leder en ingenstans. Det är dags att förverkliga sina drömmar och ta steget mot att göra det man vill. Jag vill inte stå där, när jag är åttio år och känna att jag ångrar att jag inte vågade. Även om jag misslyckas med det jag kommer ta mig för så vill jag känna att jag åtminstone försökte! Nu ska jag köra på så det ryker och jag är ganska övertygad om att med hårt arbete och massor av passion så kommer man långt. Är ju inte den som är känd för att ge mig så lätt så jag kommer utan tvekan att kämpa järnet för detta.

Så vart vill jag då komma med detta inlägg, vad är det jag har upptäckt? Jo, att det är ni- mina underbara läsare, som har hjälpt mig fram till där jag är nu. Det är ni som med era fantastiska kommentarer, hejarrop och pratstunder har bidragit till att jag faktiskt kommer starta upp St Heaven Street som företag. Så detta är ett inlägg för att tacka er för att ni finns och för att ni är så underbara människor. Jag hoppas att jag kan ge en liten bit tillbaka av vad ni gett till mig och hoppas att ni kommer följa mig på vägen mot målet. Ni är min inspiration!!!
Till er alla oerhört duktiga och kreativa tårtbloggare där ute som också har samma dröm; ta steget och våga. Ni är alla min inspirationskälla. Ni får mig att tappa hakan med det ni skapar! Ni är fantastiska på det ni gör! Tro på er själva för ni kommer glädja er värld med era vackra skapelser! 

Och för alla glädjande, härliga, värmande, roliga, charmiga, positiva och UNDERBARA reaktioner jag fått  igår och idag på att jag ska öppna företaget; TACK!!!!!!!! 
Jag känner mig lyckligt lottad över att få möjligheten att göra detta och över att få ha så många fantastiska människor i mitt liv! Ja skickar er alla en stor, varm kram för det är ni alla värda!

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv."
                                                                                                         Sören Kierkegaard


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

6 kommentarer:

  1. Spot on, söta Caroline! Fortsätt att blogga och jobba i samma goda anda och fortsätt sprida dina alster i cyberspace. För du är grym och det du gör är bara helt fantastiskt.

    Du behöver ju egentligen inget lycka till för jag är helt övertygad om att det du tar dig an kommer du att ro i land med bravur. Men här kommer ett i alla fall - LYCKA TILL :)

    KRAM

    // Inrednngsfrun

    SvaraRadera
  2. Tycker du är grymt begåvad och allt du gör är imponerande! Håller med allt som skrevs i tidigare kommentar!
    Caroline du rockar!!!!!
    Hoppas allt går som en dröm och att du får ett lyckligt liv!!
    Många kramar!!
    Emelie Z

    SvaraRadera
  3. Inredningsfrun; Åh TACK Marika!!! Vad glad jag blir för allt fint du skriver, det värmer verkligen mitt hjärta ska du veta! STOR KRAM till dig fina du!

    Emelie; TACK!!! Vad go du är, jag blir så glad!!!
    Detsamma till dig :). Många kramar tillbaks!!

    SvaraRadera
  4. Det har varit otroligt roligt att följa dig och din blogg sedan jag träffade dig o dina macroner på Parelle.
    Fortsätt vara en inspiration för oss och ett stort Lycka Till!!!!

    SvaraRadera
  5. Gud vad roligt för dig! Förvisso bara vart inne på din blogg några ggr men ändå! Du är duktig och självklart kommer du fixa detta!

    Sitter själv och filar på en företagsidé innehavande tårtmakeri/ccmakeri :)Dock på ett helt annat plan då jag inte har kapitala tt gå in med eller grymt med tid (småbarnsförälder och studerande haha) men nog jävlar ska det gå! I slutet vill jag ju såklart att det ska bli ett konditori ^^

    Som du skrev, faschinerande vad lite SP kan förändra ens liv!
    /Simone

    SvaraRadera
  6. Tack Anonym och Simone!! :)

    Simone; det är bara till att köra på så ska du se att det kommer gå jättebra!! :) Du är välkommen in hit när som helst, hur ofta eller sällan det blir! Jag ska ta mig en titt på din blogg, älskar att läsa nya bloggar :D. Ha det gott!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)