St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 28 juli 2011

Sjukskötersketunika- i tårtvariant!!!

Nu är den färdig, tårtan som ska se ut som en sjukskötersketunika! Och inte var det lätt vill jag lova. Det ser så enkelt ut men det här med att forma och skära ut delar är definitivt inte min största begåvning. Inte riktigt min mans heller tror jag bestämt då han skar ut en mall två gånger och två gånger bidde det fel. Men som de säger; tredje gången gillt! Nu är den klar i alla fall och imorgon blir det till att gå upp tidigt och göra färdigt nästa tårta. Här kommer resultatet på kvällens tårta:










Vad tycks?

Tårtan är gjord på vaniljbottnar. Fylld med färska jordgubbar och jordgubbsmousse samt chokladmousse. Spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sugarpaste.
Samtliga detaljer är gjorda med sugarpaste och några av dem målade med ätbar silverfärg.
Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping