St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 9 juli 2011

Inspiration!

Som ni redan vet så älskar jag att kolla runt bland olika bloggar och få både inspiration samt få njuta av underbara bilder på vackra tårtor. Jag snubblade över denna fina sida med massor av tjusiga bilder. Ta er en titt här: http://www.mysweetandsaucy.com
Så får ni se massor av fina tårtor. Visar lite bilder från detta fantastiska företag:















Visst är det vackra tårtor?!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Helt otroliga tårtor! Med lite övning så.. :)

    sv: Egentligen är det konstnären som gjort allt jobbet på siluetten med det gifta paret. Jag gjorde bara en mall av siluetten och skar efter den, så det svåraste var egentligen att få kanten att se slät ut och sedan få figuren att behålla formerna. Kan vara lättare om man har bra verktyg, ett cutting wheel t ex, men det funkade med kniv och lite tålamod också.

    Tack för tipset om Wiltons SP! Ska se om den är utan gelatin och testa den, annars kan jag prova färga min vanliga veganska SP, för jag har redan ultrasvart färg. Jag bara valde att köpa färdigfärgad SP eftersom det kändes lättare, men blir det inte bra är det ju inte lönt. Testar vidare! :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)