St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 20 juli 2011

En mysig dag med dottern och dagens sötaste köp!!

Idag har det varit en lugn och skön dag trots att vädret varit lite halvtråkigt. Dottern och jag beslöt oss att ta en liten sväng till Borgholm så det blev några timmars traskande i butiker samt ett stop för att peta i sig lite godsaker :). Blev glad när jag hittade dessa små söta brickor som jag blev förälskad i:

Me love! Motiv som passar mig perfekt!!


Kan de vara sötare? Nope!


Har en väldigt söt liten burk jag fick av dottern när jag fyllde år, den hör till samma kollektion.

Min underbara hylla som min snälla man köpt på Gårdby lantcafé. Små fina lådor där man kan ha allt möjligt kul och under det sitter det hängare till handdukarna.

Fint att pryda hyllan med vackert strössel.

It´s soooooooo prettyyyyyyy som min vän Mia skulle säga ;)

Perfekt förvaring!

Det gör faktiskt inget när vädret är lite småtrist för man kan ha det mysigt i alla fall. Och dessutom behöver man inte känna skuldkänslor när man inte är ute och utnyttjar vädret, eller vad säger ni?!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Åh, de där små söta glasburkarna, var har du hittat dem? Jag är på jakt efter såna glasburkar i olika storlekar för att organisera i mitt skafferi och få ordning och förhoppningsvis snabbt hitta det jag vill ha.

    SvaraRadera
  2. Ja visst är de söta!! De små burkarna köpte jag på citygross för 10 kr styck, bra och billigt :). Den större burken med blå pärlor är en burk som det tidigare var godis i. Jag brukar köpa på mig burkar så fort jag hittar dem för de går alltid åt! Kolla IKEA också, de har många glasburkar. Netto kan ha ibland också. Hoppas det hjälper dig lite! O ja just det, den lilla butiken som finns på Gårdby lantcafé har också söta små glasburkar :)

    SvaraRadera
  3. Får väl ta mig en rund till Kalmar och kolla både IKEA och Citygross. För utbudet av glaburkar på IKEAS hemsida är inte så stort. Å de de har är så himla stora verkar det till. Hur ofta behöver man tvålitersburkar lixom? Kan i nuläget inte komma på något jag skulle kunna ha däri.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)