St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 17 juli 2011

Sneakpeak på dekorationerna till morgondagens tårta!

Då har jag kommit en bit på vägen på morgondagens tårtdekorationer. Jag har dock fått några smärre bryt under tiden jag tillverkat dem då skorna inte ville som jag ville....ALLS!!! Har svurit nåååååååågra gånger idag kan jag säga och det var inte långt ifrån att sugarpaste fick sig en flygtur över balkongräcket vill jag lova. Men nu har jag efter många om och men fått ihop skorna och de fick lite disco-stuk över sig! Imorgon får ni självklart se det färdiga resultatet på tårtan, tills dess får ni dock nöja er med en liten sneakpeak:

Här ligger delarna på tork och ska monteras ihop när de torkat till lite.

Litet läppstift pyntat med nonstop i silver.

Discoskor :)

Och liten rosett på också förstås!

På tork uppstagade med strösselburkar ;)

Imorgon får ni se vad det blir för tårta!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Oooouiii! Den kommer bli super!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. så häftigt med allt glitter ,verkligen disco.
    Men du- en sak som jag funderar över är varför gör du alltid två vänsterskor?( man ser på innersulan att det är två lika,kanske är mallen i och för sig som är sådan)Men du som är så himmla noga med detaljer tror jag skulle störa dej när du ser det. Hoppas du inte tar detta negativt för jag tror inte du har sett det bara.
    Är det mallen så ska du klaga :-)

    kram Zita

    SvaraRadera
  3. Jodå, jag har sett det. Dessvärre är det mallen som ställer till det. Man får enbart en sula till denna mall och av någon ytterst märklig anledning har de valt att göra den mönstrad. Deras tanke är nog att man bara ska göra en sko, men vem tusan vill bara ha EN sko? De flesta har ju trots allt två ben. Det är tyvärr ingen idé att klaga då det är ett spanskt bolag och de lär nog inte förstå vad jag säger ändå. Man kan vända sulan med det ser ju lite märkligt ut med en prickad och en icke-prickad. Och nej, jag tänker inte sitta och göra alla prickar själv ;). Jag är för det mesta väldigt nogrann med detaljer, detta går dock inte att göra mycket åt. Skorna tar lång tid att göra som det är så än så länge får det vara två vänsterskor, har man tur beslutar de sig för att göra en höger :)

    SvaraRadera
  4. Hejsan
    Har precis hittat till din blogg och I LOVE IT.... har precis böörjat lära mig att göra tårtor och har tokfastnat på detta och försöker tvinga på alla jag känner tårtor till höger och vänster, men jag undrar nu hur du har gjort dina skor, förstår från tidigare inlägg att du använder en mall, var hittar man en sådan.. de är ju döläckra. Ser fram emott att insireras mer av dina vackra kreationer =)) Kram Rebecca

    SvaraRadera
  5. Hej Rebecca!! Vad glad jag blir att du hittat min blogg och att du tycker om den :D, det är verkligen roligt att höra!! Och härligt att du fastnat för denna underbara värld av tårtor, kan lova dig att du kommer fastna mer och mer för det blir bara ännu roligare!! Mina skor är delvis gjorda med en mall. Sulan och ibland själva toppen på skon. En del av topparna har jag tillverkat själv liksom klacken. Den mallen som finns att köpa är tyvärr bara en vänstersko (mycket märkligt då de flesta människor faktiskt hat TVÅ ben....men det har nog inte tillverkaren riktigt förståt haha ;)). Jag köpte min stans av ett danskt företag (frågan är vad de hette, ska kolla upp det), har inte sett dem på något svenskt än så länge (de kan dock finnas bara det att jag missat dem). Man kan hitta dem i olika utländska butiker (tror tillverkaren är spansk?). Klacken som är till själva mallen är tyvärr en väldigt kort klack och jag ville ha dem riktigt höga och fräcka så därför fick det bli till att tillverka dem själv :). Det är lite knep och knåp och jag jobbar fortfarande på att göra dem jämna och stabila, men tålamod är en dygd sägs det ju så man får inte ge sig så lätt hihi! Har du någon trevlig blogg man kan besöka? Älskar att titta å nya bloggar!! Kram till dig :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)