St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 9 juli 2011

En bit på väg med mitt nya projekt!

I sedvanlig ordning är jag igång med att testa nya saker trots att jag igår sa att jag skulle ha en "lugn" helg....
Nja, gick sådär med det där lugna men jag har ju också lite svårt att inte göra någonting. Tyvärr blir jag alldeles för lätt uttråkad och måste ha nya roliga saker att testa inom tårtfronten. Om ni har läst mitt tidigare inlägg så vet ni hur tårtan ser ut som jag tänkte försöka mig på och ni vet även hur skon ser ut. För er som inte vet det så får ni helt enkelt läsa inlägget innan detta så får ni se. Hur som helst, förmiddagen har gått till att testa mina ideér och så här ser det ut än så länge:

Det ska till ytterligare en rosett under denna så att det ser ut som två lager. Tyvärr hann jag inte med det nu på förmiddagen för jag måste färga in mer svart sugarpaste. Men under kvällen ska jag få till det :)

Skoformen är täckt med sugarpaste. Om det funkar eller ej att göra en sko av detta det får vi se. Först måste det torka sen får vi se om jag lyckas få ut degen ur formen :/...kan gå hur som helst!

OM det lyckas kan den säkert bli väldigt läcker tror jag!

Följ mig under dagen så kommer det fler uppdateringar :D


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Om det funkar med formen som det är tänkt kommer det bli en garanterad OOOOOOOOH reaktion på det ;)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)