St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 5 juli 2011

Inte långt kvar nu!!!

Åh vad jag längtar, för nu är det inte långt kvar tills vi åker tillbaks till vårt älskade Paris. Det känns som att åka hem konstigt nog och jag längtar så jag blir tokig! Längtar efter dofterna, känslan av att sitta med ett glas vin på ett mysigt café, titta på folk som går förbi, se Eiffeltornet torna upp sig över Seine, komma ner i tunnelbanan och känna den märkliga lukten där (ja jag vet att jag är konstig ;)), strosa i den vackra Tuilleriparken....
Det ska bli så underbart att åka tillbaka nu, trots att vi varit där så många gånger. Tänk, jag som inte ens ville åka dit från början. Jag var totalt ointresserad av att åka dit och min käre man fick jobba hårt för att få mig att gå med på att resa.  Första dagen där, när vi kom ner till Notre Dame, så föll jag- blev handlöst förälskad i denna underbara stad som har så oerhört mycket att erbjuda. Det märkliga är att jag känner mig mer hemma där än här? Men jag har nog alltid vetat att det är någon annanstans jag ska vara, jag har nog aldrig riktigt hört hemma här, vet inte varför...
Så detta får bli min egen lilla kärleksförklaring till Paris, staden där mitt hjärta för alltid och för evigt kommer att vara kvar.




























Om några veckor får jag äntligen åka "hem" :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

7 kommentarer:

  1. Är bara Liiite avundsjuk.. ;) Åhh karusellen, skulle passa i min trädgård.. =P Hahahaa..

    SvaraRadera
  2. Hehe, hade också velat ha den, såååååååå vackert!!!

    SvaraRadera
  3. Kristina Hellnerjuli 05, 2011

    Åh då har vi något gemensamt! Min man (hehe där fick jag äntligen använda det) bodde i Paris i tre år innan vi flyttade ihop i Stockholm. Jag var hos honom väldigt ofta och när han väl flyttade hem till Sverige hade jag stora abstinensbesvär. Ni har säkert hittat alla era smultronställen men behöver ni tips på bra restauranger eller annat så bara säg till!

    SvaraRadera
  4. Kristina; hihi-visst är det roligt när man får använda orden "min man"!!! Jag vill jättegärna ha tips på bra restauranger och fler smultronställen, alla tips är väldigt välkomna och vi älskar att utforska alla delar av Paris!!! Jag tar tacksamt emot tips på ALLT!!! *klappar i händerna av förtjusning* :)

    SvaraRadera
  5. Hur är det nygifta livet förresten? Blir det någon bröllopsresa? :)

    SvaraRadera
  6. Kristina Hellnerjuli 06, 2011

    Hej!

    Några restuarangtips:

    För typiskt god enkel fransk mat: "Le P'tit Canon" på 36 rue Legendre i 17:e arr. Stället är inte det minsta turistigt utan ett normalt Paris-kvarter för normala parisare ;-). Här bodde Fredrik och krogen var hans kvartersfavorit.

    För mycket god marockansk mat och mysig upplevelse: "Le 404" på 69 rue de Gravilliers i Marais-kvarteren.

    Igen för god fransk mat och vettiga priser: Chez Lena et Mimille på 32 rue Tournefort. Det ligger i 5:e arr.

    Ni har säkert redan varit där men om inte tycker jag att ni ska göra en utflykt till Versailles. Där är superfint.

    Än så länge känns det väldigt mysigt att vara gift! Och jorå, det blir bröllopsresa också: vi åker till Kroatien på lördag och ska bara slappa, sola och bada.

    Jag återkommer om jag kommer på något mer Paris-tips (är lite stressad just nu)!

    SvaraRadera
  7. Tack för tipsen Kristina! Ska definitivt kolla in de restaurangerna. Älskar Marais-kvarteren, de är ju så oerhört mysiga! Versailles är verkligen vackert, man tappar andan när man ser både slottet och den fantastiska trädgården. Vi paddlade i kanalen förra året och det var väldigt mysigt måste jag säga (min man tyckte inte det var fullt lika mysigt för det var han som fick ro hahaha ;)).

    Vad härligt med Kroatien, hoppas ni får en riktigt underbar bröllopsresa och att ni får njuta ordentligt!!!

    Tack för tipsen, ska kolla in samtliga av dem!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)