St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 22 juli 2011

Morgonfika på kolonilott och en stund av eftertänksamhet.

Idag började dagen med en mycket trevlig fika på en väninnas kolonilott. Det är alltid en trevlig start på dagen :). Lugnt och stilla inne i koloniområdet och massor med vackra blommor och små söta hus överallt. Jag måste säga att jag själv blev väldigt lockad till att skaffa en sådan! Det var verkligen härligt att sitta där i lugnet och avnjuta en kopp kaffe, macarons och några minicupcakes och samtidigt ta igen lite förlorad tid. Trots den mulna himlen var det ändå varmt och skönt ute så det gjorde inte så mycket att solen gömde sig däruppe på himlen. Jag passade på att föreviga den oerhört söta lilla kolonilotten som min vän Eva lagt åtskilliga timmar på att få så fin. Eva är för övrigt en sådan där underbart positiv människa som man tycker om direkt. Hela hon är ett leende och jag är glad över att ha lärt känna henne. Det finns vissa människor som man tycker om direkt, de utstrålar så mycket positiv energi och de får en alltid på gott humör. Eva är en sådan person. Hon älskar livet. Jag tycker om människor som älskar livet. De får mig att leva ännu mer. De får mig att värdesätta varje sekund vi har här på jorden, för vår tid här är inte så lång men ack så värdefull. Den tanken förstärktes ännu mer när jag stötte på en annan vän som tyvärr gått igenom något fruktansvärt. Mitt hjärta brast för denna vän och jag önskar så att jag kunde trolla bort hennes sorg. Ibland är livet orättvist och man blir arg på ödet som krossar drömmar. Jag önskar så mycket för hennes skull att hennes dröm snart blir sann, för det är hon värd.
Så idag vill jag passa på att säga till er alla; livet är kort, ta tillvara på varje sekund. Älska människor omkring er och satsa på era drömmar. 
Det kommer jag göra, varje dag. Alltid.































Livet är värdefullt.

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Åh vad fint . Nästan så man skulle ha sej en kollonilott

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)