St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 15 augusti 2011

Vi har LÅST fast oss i Paris....

Ja...nästan bokstavligt i alla fall. Förra året när vi var i Paris upptäckte vi massor av små lås som hade hängts över hela artistbron, eller som den heter på franska "Pont des Arts". Denna bron löper över Seine mellan Louvren och Institut de France och är en underbar bro att sitta på mitt i sommaren för att ha en liten picknick. Här samlas stora klungor med bla stundenter och det spelas diverse instrument och dricks otaliga flaskor vin. 
Vi trodde först att alla låsen symboliserade någon märklig utställning och blev väldigt nyfikna på exakt vad det hela handlade om. Det visade sig dock vara något mycket trevligare än en konstutställning. Istället har människor skapat sin egna vackra historia; låsen har satts fast av älskande par, vänner, familjer osv för att visa världen och Paris sin kärlek till varandra. Det hänger nu mängder med lås på staketen längst bron. 
Vi tyckte detta var så fint att vi bestämde oss för att hänga vårt eget lås på bron, så finns vi på ett litet sätt kvar i denna underbara stad. Så sagt och gjort, vi var och köpte ett lås häromdagen!

Pont des Arts.

Vårt lilla lås med namn och datum.


Massor av lås!

Här låser vi fast det...

...kollar så det verkligen sitter....

...nu sitter det fast!!!!!




Som ni ser börjar det bli ganska fullt med lås.





Nu hänger vårt lilla lås på Pont des Arts och den lilla nyckeln ligger på botten av Seine.

Man kan undra lite vad folk kommer säga om några tusen år när de hittar mängder med nycklar på Seines botten????

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Härligt..... jag läste faktiskt om dessa lås när vi kom hem förra året. Hoppas ni har det underbart, vilket jag inte betvivla. Sköt nu om er! kramisar frän mig och familjen/ Emma.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)