St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 22 augusti 2011

Rosor, rosor, här var det rosor!! Nu är tårtan klar!


Då var den färdig, fejtårtan eller cakedummien som det heter. Pilligt som attan att göra alla rosor och det tog ett bra tag innan de var färdiga eftersom det är hiskeligt många av dem. Tycker att det blir väldigt effektfullt med så mycket blommor och det ger ett maffigt intryck när man ser den. Frågan är hur krånglig den skulle vara att skära i om den var riktig???







Känner mig riktigt nöjd med denna! Tror den hade blivit väldigt vacker till ett bröllop :). Alla rosor är gjorda av sugarpaste och ihoppillade för hand. Tårtan är täckt med sugarpaste (även om man inte ser det). Längst nere har jag fäst ett sidenband för lite extra effekt.
Vore jättetrevligt om ni skrev en liten kommentar om vad ni tycker, då blir jag så klart väldigt glad!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

9 kommentarer:

  1. Vacker vacker vacker... så snygga rosor och du har verkligen lyckats att täcka hela, ser ju inte att det är SP under:) Fint hantverk Caroline!!
    //Malin Anderzon

    SvaraRadera
  2. Otroligt vacker.

    Uppskattade också maracon-testningen- kul att läsa- även om jag inte ens smaket nån överhuvudtaget! Men nångång ska jag.

    SvaraRadera
  3. Helt underbar! Eller utsökt är ett riktigt passande ord!
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Tack tjejer!! Vad glad jag blir över era kommentarer :D, ni e bara bäst!!! Kram på er allihop!

    SvaraRadera
  5. Herre j**klar, om man får uttrycka sig så!! Riktigt, riktigt snyggt jobbat! En vacker tårta till ett speciellt tillfälle!!!
    Puss! - R

    SvaraRadera
  6. Absolut en underbar bröllopstårta! En fröjd för ögat och säkert för smaklökarna också :)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar tårta! Dina olika bakverk är otroliga.

    SvaraRadera
  8. Tack allihop!! Vad glad jag blir att ni tycker om den!!
    Kram på er!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)