St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 19 augusti 2011

Hur många macarons kan man äta på en dag och hur många smaker finns det egentligen????

Nja, det är inget som jag tänker ta reda på idag eftersom jag känner mig lite smått yr i mössan efter en dags resande. Nu har vi packat upp alla våra väskor och alla macarons vi köpt på oss från de olika märkena. Det blev några stycken:

Fauchons macarons.




Cristophe Roussel´s macarons. Har inte hört talas om dem innan men smaka måste man ju!

Självklart Ladurées!

PAUL´s macarons.

Pierre Hermés macarons.



HUR MÅNGA TROR NI JAG KAN ÄTA PÅ EN DAG?????

Måste passa på att berätta lite om alla märkliga smaker vi träffat på under våra Macaronsexcursioner. Vad sägs om det här:
Mojito
Gröna ärtor/mint (och ja, det var gröna ärtor i)
Oliv/vanilj
Jasmin
The
Choklad/mjölk/banan/passionsfrukt/pepparkaka (och ja, alla smaker i en macaron)
Morot/apelsin/kanel
Vodka
Aprikos/Pistage
Liljekonvalj
Lime/pepparkaka (ja fråga mig inte...)

Det verkar som att de kan koka ihop i stort sett vilka smaker som helst. Allt är tyvärr INTE en lyckad kombination....*uuuurkkkkk*. Ärtor och mint var verkligen bland det mest äckliga jag ätit. Nu kan jag dock säga att jag prövat dem!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)