St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 12 augusti 2011

Total njutning!

Man skulle nog kunna säga att temperaturen gick upp 10 grader mellan London och Paris. Här är det oerhört varmt, även i skuggan, men sååååååå härligt att få njuta av sommaren lite till. Det har blivit en liten sväng förbi Louvrens torg, Seines strandpromenad, lite shopping och så klart den första crepen!!! Jag är ju ett stort fan av Nutella så givetvis fick det bli en sådan och jag kan lova att jag njöt för fulla muggar. Nu är vi tillbaks på hotellet en liten stund för en dusch (och tro mig det behövs när man varit ute här en sväng!!) och sedan ska vi gå till en av våra favoritrestauranger, vilket är i 50-talsstuk. Superläcker med små jukeboxes vid varje bås. Allt går i pastellfärger och maten serveras i små fräcka bilar. Man hittar verkligen sina älsklingsställen här och det finns som vanligt massor att se (även om vi varit här mååååååånga gånger nu). 


Japaner,japaner, japaner.....och MASSOR med kameror!!!

Louvrens torg...notera duvan som flugit in i bilden ;)


Sköna duschar nere längst Seine....

...och dottern som precis gått igenom dem!

Första Nutellacrepen...


...tror ni jag njöt eller???

Ballongclown?

Lekplats för barnen nere vid Seine.


Snacka om välgjort sandslott!!! Någon som vill tävla med det?

Mimmi och Musse.


Blå himmel och runt 30 grader varmt.


Minipool uppriggad mitt på torget vid Hotel du Ville.

Och en volleybollplan!!!

En man gjorde gigantstora såpbubblor som vi blev väldigt fascinerade av.


Ja, det är faktiskt en riktig bild. Som jag tagit. Klicka på den för att se den i större format, RIKTIGT COOL!!!

Lite palmer så där mitt inne i stan.

Kyla ner fossingarna lite :)

Så här lycklig är Bella över att återigen vara i Paris.




Till och med duvorna tyckte att det var för varmt. De tog sig ett litet bad!



Lite kul måste man få ha ;)


Den som sett filmen "The tourist" med Johnny Depp känner säkerligen igen detta café.




En underbar början på vår semester här!!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)