St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 21 augusti 2011

Första macarons recensionen- Ladurée!

Då var det dags för första recensionen på Macarons och vi börjar med LADURÉES macarons.



De första tre smakerna testade jag, maken och dottern. De bestod av Ros, Lakrits/viol, Citron/timjan. Vi tyckte följande:

Caroline:
Ros; fy bubblan, inte god alls. Smakar som att slicka på en parfymflaska. Alldeles för stark smak och konsistensen var svampig. Den vill jag aldrig mer äta!! Betyg 0/5

Lakrits/viol; väldigt svag smak av lakrits, nästan ingen violsmak alls. Klent!! Ska det vara lakrits så ska det också smaka lakrits. Svampig konsistens, för sötsliskig. Betyg: 1/5

Citron/timjan: extremt mycket citronsmak, surt som attan. Känns som att Ladurées smaker är väldigt ojämna. Antingen smakar de inget alls eller så smaker de för mycket. Återigen är konsistensen svampig och känns otrevlig att äta. Väldigt besviken tyvärr. Betyg; 1/5

Izabelle:
Ros; fint och slätt utseende på macaronen. Smaken var blääääää! Betyg; 2/5
Lakrits/viol; snygg macaron. Faktiskt god men smakar inte lakrits. Betyg 3/5
Citron/timjan; ser gul ut hehe. Smaken=bläääää, sur pizza (fråga mig inte hur det smakar....detta var dotterns åsikt!!). Betyg; 1/5

Robban:
Ros; smakar som tantparfym luktar. Äcklig eftersmak. Kakig (känns som en kaka). Betyg 1/5
Lakrits/viol: Svag lakritssmak. Kakig. God. Betyg: 3/5
Citron/timjan: tydlig citronsmak. Timjan gör den matig. Kakig. Betyg: 2/5

De tre sista smakerna prövade jag, maken, Mia och Mattias och de bestod av jordgubb, svarta vinbär, äpple.

Jordgubb: Robban tyckte att den var som en singoallakaka fast med mindre smak. Mattias tyckte att det var en syrlig sylt. Mia skrev sötsliskig, konstgjord men tydlig smak av jordgubb.
Betyg: 2/5 av Robban och Mattias.
3/5 av Mia
1/5 av Caroline

Svarta vinbär: Ok smak tyckte jag. Känns direkt vad det är, rätt mycket syra. Robban tyckte att det var Ladurées bästa hittills. Mia tyckte att det smakade hemmagjord outspädd saft och att den var väldigt syrlig. Mattias tyckte smaken var tveksam.
Betyg: 2/5 av Maria och Caroline
3/5 av Mattias och Robban

Äpple: Jag tyckte det var ganska god smak. Lite äppelmos över det hela. Mia tyckte att det smakade övermoget äpple, hon skrev *ryser*. Mattias tyckte inte att den var god. Robban tyckte att det var äppelmossmak.
Betyg: 2/5 av Caroline, Mia och Robban.
1/5 av Mattias.

Sammanfattning: Ladurées macarons var överlag inte goda alls. Märklig konsistens, alldeles för sockrig och svampig. Tråkigt att de smakade så illa då man tror att de ska vara supergoda med tanke på hur välkänt märket är. Smakerna känns väldigt artificiella och macaronsen känns maskingjorda. Kommer aldrig köpa detta märke igen och är inte alls sugen på att testa fler smaker av Ladurée. Vissa kombinationer är väldigt märkligt ihopsatta, känns lite som ett enda experimenterande. 
Enda anledningen att någonsin köpa dem igen är deras underbart snygga askar!!!
Tummen ner för macaronsen tyvärr.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)