St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 12 augusti 2011

Nu är vi hemma i vårt älskade Paris!!!

Ja nu är vi äntligen "hemma" i vårt älskade Paris igen. Vi har precis kommit till hotellet och packat upp. Nu ska vi ut på staden och göra den osäker. Här ska drickas gott franskt vin, ätas bakelser och framför allt MACARONS!!!! Vi bor centralt som vi brukar och denna gången är det bara gatan upp från Louvren. Vi har en liten vinbutik (passar perfekt :D) precis mitt emot hotellet och vädret är nu varmt och skönt. Sommar och sol! Det kommer som vanligt mer bilder under kvällen när vi kommit hem till hotellet igen. Tills dess får ni nöja er med lite bilder på hur det ser ut där vi bor:

Vårt hotell "Hotel Washington Opera"

Dottern står på tredje våningen och tittar ut.




Huset mitt emot. Mysiga fönster som alltid.

Gatan utanför oss om man tittar till vänster.

Här gör de gatorna rena minsann....till skillnad mot hemma!!!!!!!


Vinbutik mitt emot :D

Vår lilla franska balkong!


Lobbyn.

Vacker stukatur i taket.


PS; tåget mellan London och Paris är helt klart att rekommendera. Mycket enkelt och går snabbt och smidigt. Exakt 2 timmar och 20 minuter tog resan. Man anländer till Gare du Nord och därifrån tar man taxi eller tunnelbanan dit man ska bo. Kan inte bli enklare!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)