St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 11 augusti 2011

Så blev man intervjuad av tidningen!!

Märkligt, av alla människor runt omkring så blev vi stoppade av Norska Aftenposten som ville intervjua oss om upproren i London. Tyvärr är det mycket hemskheter som händer runtomkring i London och England just nu även om vi inte märker av det. Oskyldiga människor får sina hem och butiker nerbrända. Människor får se sitt livs hårda arbete gå upp i rök utan någon orsak. Då vi bor precis där polisen har sin mötesplats för samordning fick jag chansen att tala med en kvinnlig polisofficer om vad som händer i London just nu. Jag frågade henne om de inte är rädda när de åker ut mitt i kaoset och hon svarade mig "Om vi skulle vara rädda skulle vi aldrig kunna jobba med det vi gör". Jag kan inte annat än att beundra dessa poliser som varje dag riskerar sina liv för att skydda oskyldiga människor. Här jobbar de stenhårt dygnet runt för att säkerställa ordningen. I Kalmar kan de inte ens ha polisväxeln öppen på en helg. Bedrövligt måste jag säga! De engelska poliserna jobbar tre dygn i sträck. Det säger en hel del om att den svenska poliskåren behöver förbättras och det nu med detsamma. Jag är glad att jag fick en pratstund med denna modiga kvinna som varje dag jobbar för att göra det säkert för sina medmänniskor. Hoppas verkligen att det lugnar ned sig här i London och runtom i England. Tyvärr finns det ingen anledning till upproren. Som poliskvinnan sa "Anledningen att det blivit så här är att det är en ny generation med föräldrar som inte uppfostrat sina barn till att förstå vad som är rätt och vad som är fel. Ungdomarna idag tror att det är så enkelt som att göra uppror så kommer de dit de vill, de vill inte arbeta för att få pengar". Det är inte så enkelt tyvärr.
Tyvärr råder det lite av samma mentalitet i Sverige (och då säger jag inte överallt men det är inte så ovanligt heller). Vi måste lära våra barn vad som är rätt och fel. Man får jobba för det man vill ha, det faller inte ner i huvudet på en bara så där. 
Nä, fram för uppfostran säger jag!!!!
Anyway; här kommer länken med vår intervju:


http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4196364.ece#item=3


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)