St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 28 augusti 2011

About the book!!

Har märkt att många av er är nyfikna på vad det är för bok St Heaven Street har bakat till :). Då därför tänkte jag stilla er nyfikenhet lite och berätta om den!!

Författarinnan till denna bok heter Annica Triberg och hon är en mycket duktig skribent som tidigare varit chefsredaktör på tidningen Gourmet. Hon är journalist i grunden men jobbar nu som författare och hon har skrivit ett trettiotal böcker varav många med gastronomisk anknytning.
Hon har tidigare skrivit böcker som:

Kan varmt rekommendera denna underbara bok! När jag läste den var det som att gå tillbaks till barndomen, ooooo så mycket härligt godis det fanns då!!! Det är verkligen en rolig nostalgitripp!!




Denna gången skriver Annica om Lakrits och det kommer vara många härliga recept på mat, bakverk, marmelader, drycker mm som innehåller just detta!
Och så klart mina bakverk, wiiiihoooooo!!!
Alla vackra bilder i böckerna står Albert Håkansson för. Han har tidigare arbetat som frilansande fotograf för flertalet tidskrifter, förlag och reklambyråer. Annica och Albert är också gifta och har samarbetat med många böcker!!

Världens charmigaste par; Albert Håkansson och Annica Triberg!

Albert i full gång med att plåta smaskiga lakritscupcakes!

Annica fixar till och Albert förbereder inför att fota cupcakes.


Tack för en väldigt trevlig dag Annica och Albert!!

PS; boken kommer att komma ut lagom till jul!!! Då kommer det så klart en tävling där man kan vinna denna härliga bok :D



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Oj så spännande med en bok. Du gör ju helt underbara skapelser så jag kan nog inte komma på någon bättre lämpad! Bara att lyfta på hatten och önska lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Men Åh va roligt!! grattis till det! och grattis till henne som får ha dina fina bakverk i sin bok! =)
    Den där Steampunkaffären du berättade om låt ju askul..Får väl leta upp den, om jag lyckas få gästa London Tattoo mässan med mina smycken (håll tummarna för det..jättesvårt att få en plats där..) =)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)