St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 6 augusti 2011

En strålande dag för ett bröllop!

Ja det måste man verkligen säga att det är! Soligt och vackert ute och så där perfekt för ett bröllop. Nu har jag precis varit iväg med bröllopscupcakes och macarons till Anna och Simons bröllop. Ett härligt par som med pirrande känsla snart ska stå och lova varandra evig trohet. Det är något alldeles särskilt med bröllopspar, man blir så där härlig lycklig när man pratar med dem. De har något särskilt i blicken och man ser deras förväntningar och längtan till att ta det där steget tillsammans. Jag verkligen ÄLSKAR bröllopspar och bröllop!!! Finns det någon mer gång i livet (förutom när man föder barn då förstås) som man ser mer lycka än så? Kärlek, glädje och massor av lyckliga år önskar jag detta härliga bröllopspar. Och må solen skina över dem denna dag och resten av deras liv!














Temat var som ni ser lila och grönt. Kladdkakecupcakes med färska hallon och pärontopping. Macarons med passionssmak (vilket så klart passar väldigt bra en dag som denna!).
Brudparet hade dukat upp ett mycket vackert bord i ett tjusigt vitt partytält. Vackra hortensia prydde bordet och dekorationerna var i lila och grönt. Med andra ord matchar cupcakesen och macaronsen hela dukningen! Det kommer bli ett vackert bröllop, det är jag helt säker på :)

STORT GRATTIS ANNA OCH SIMON!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. De cup-cakesen måste du ju bara lägga ut receptet på! Ser och låter som om de skulle vara helt ljuvliga. Å macaronsen ska vi inte ens tala om :).

    KRAM på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Hihi, ska se till att baka macarons till dig när vi är hemma igen :D. Ska lägga ut receptet till dig :). Stor kram till dig du vackra!!!

    SvaraRadera
  3. Dem var fantastiskt goda! Just att dem var kladdiga och med färska hallon var en läcker överraskning. Bra jobbat:)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)