St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 14 augusti 2011

Chateau vadå, lite fiskar och ett stort torn!

Idag har vi åkt från den ena sidan stan till den andra, allt på en tunnelbanelinje! Vi började dagen med att åka och titta på Chateau de Vincennes, ett medeltida slott som finns i Paris. Kan dock säga att det går att hoppa över. Dottern beskrev det som "att se på sten, sten och sten" och hon var inte långt ifrån sanningen kan jag säga. Jag brukar vanligtvis tycka att det är intressant att se på slott men detta var inte mycket att se förutom från utsidan. Ett helt tomt slott....och sten.....och sten...och lite mer sten. Men, alltid lär man sig något! 

Dottern lärde sig i alla fall att man inte ska gå balansgång för då slutar det med ett blodigt knä :(



Medeltida slottet Chateau de Vincennes. Med sina 50 meter höga torn är det det högsta bevarade medeltida slott i Frankrike.



Söt liten kisse som vaktade slottet!



Gammeldags grafitti?


Konst???


Efter slottet så blev det ett besök till Akvariet beläget mitt emot Eiffeltornet. Mycket sevärt faktiskt och man kände ett väldigt lugn därinne. Roliga fiskar att se på och några fick man till och med klappa!! Dock inte så lätt att göra kan jag tillägga ;)








Alien???




Oooo, kolla......Sverige!!!  ;)

Och så ett av världens mest berömda torn förstås. Vi har ju sett det ett antal gånger nu men jag kan inte låta bli att fascineras av hur enormt stort det är. Och dessutom vackert, framför allt på kvällen när det gnistrar och blinkar när alla ljusen på det tänds.


Ser ut som ett rymdskepp när man står i mitten och tittar upp.


Så blev det så klart några bakelser också. Denna gången från det ställe där vi var förra året. Det är verkligen som att äta en bit av himmelriket!! 


Åååååååååå så gooooooooooooottt!!!!

Stenhård och bränd macaron.....inte så gott.

En liten tur med häst och vagn runt kvarteren vid Eiffeltornet. Intressant när tvåtusen turister står och tar kort när man åker förbi!!! Även om det inte var på oss utan snarare vagnen som såg ut som en Askungevagn.

J´taime Paris!!!!

Den vackra vagnen som vi åkte i.


Nu ska vi ta en picknick nere vid Seine. Ibland är det de enkla nöjena i livet som är de bästa!
Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)