St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 1 augusti 2011

Temacupcakes- cupcake nr 3! Sikta inte på ankan!!!

Jag har själv aldrig spelat golf och kommer troligtvis aldrig göra. Men om jag mot all förmodan nu skulle göra det någon gång så är jag övertygad om att jag skulle slå ut varenda boll i minsta lilla vattendrag som fanns. Jag och bollar har liksom aldrig gått ihop, jag är till och med värdelös på minigolf- även om jag tycker det är riktigt kul!
På denna cupcake fick det alltså bli vatten och där har det hamnat en och annan boll. Stackars anka som får "duck"-a (hehe, fattar ni duck=anka....ja jag vet, dåligt skämt ;)) hela tiden!!!



Ser ut som att ankan har fått världens pussmun....


Återigen har golfaren missat hålet....

Fortsättning följer....


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. Haha, du är väl för rolig :-) Min favorit är ju fåååår, det tog en stund innan jag fattade men sen flinade jag för mig själv :-)

    Måste fråga, vart köper du dina essenser? Älskar också melon o måste prova, har ju som sagt dålig erfarenhet av essenser, de jag har köpt smakar inte alls det de ska, mest parfym :(

    SvaraRadera
  2. Har aldrig sett å fina cupcakes! Och macaronerna, så jättefina! Undrar om det heter macaroner..../Christina

    SvaraRadera
  3. Maria; tihi, man måste ju väva in lite humor ;). Visst är han charmig det lilla fåret, han har snott bollen dessutom hahaha ;).
    Jag köper essenserna hos B´s skafferi och jag ÄLSKAR dem!! Testade viol igår, OMG vad gott det var. Inte alls parfymaktigt (vilket jag kan hålla med dig att vissa är). Kolla här; http://www.bskafferi.se/sv/aromeressenser/smakessenser/borgeby-kryddgard/persika.html?grp=839922
    Det är det märket jag använder och jag är väldigt nöjd. Även Essensfabrikens smaker är mumma! Gillade tutti-fruttin, den är väldigt god :)

    Christina; Tack snälla du!! Vad glad jag blir att du tycker det :D.
    Det är som de säger; kärt barn har många namn. Jag säger macarons men de kallas även makroner, maccarons och diverse olika namn :)

    SvaraRadera
  4. Jaså de är från Borgeby Kryddgård - det ligger ju här i södra skåne så jag borde verkligen köra dit och botanisera lite! Har bara köpt från Strössel & Annat - inget ont om dem i övrigt men essencerna var helt vidriga. Jag ska absolut testa några andra!!

    Du har ju fått ihop dina teman helt grymt bra! Pysslet är ju det roligaste av allt när det kommer till vår hobby så med cupcakes blir det ju mkt mer av den varan - det gillas!!

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag du ska göra! Det finns så mycket man kan göra med essenser. Jag brukar smaksätta toppingen till cupcakes också vilket blir vansinnigt gott. Den enda som jag tyckte verkade rätt äcklig var rabarber.....*eeeeeekkkkkkk* vad det luktade illa!! Men päron....mmmmmmmmmmm säger jag bara!!!

    Tack söta du, blir så glad av att höra det!! Jag blev nöjd med dessa och de var väldigt roliga att göra! Vill helt klart göra fler med teman, det är ju precis som du säger; pysslet är ju det absolut roligaste!! :D

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)