St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 26 augusti 2011

Total förvirring och dagen som inte ville som jag ville!

Resultatet av min klantighet...

Ja, idag har det inte varit min dag. Minst sagt....
Man undrar lite lätt hur man tänker ibland...eller jag kanske borde säga "INTE tänker". Jag började ju så fint dagen med att lyckas ha sönder två fina ljusstakar plus en tavla. Efter min lilla fotosession då jag så fint riggat upp  massa lull-lull runt tårtan, så glömde jag i min förvirring att det är en fördel om man flyttar allt som står på bordet INNAN man flyttar bordet. När jag flyttade bordet där allt stod resulterade det i att tavlan föll på ljusstakarna som i sin tur föll på golvet. Inte nog med det så kraschlandade sedan tavlan rätt ner på det som redan gått sönder. Detta ledde i sin tur att även tavlan gick i kras.
OCH, mina vänner, INTE NOG MED DETTA; Jag lyckades dessutom låsa ute mig själv när jag gick ut med tårtan. Där står jag och upptäcker att "hm, ingen nyckel...ingen telefon....kommer inte in". Min hyresvärd har  nämligen precis installerat ett lås som man måste ha en datanyckel till, det finns därför ingen portkod. Japp....så käckt.

Jag lånade en mobil av tjejen som hämtade tårtan bara för att inse att dottern, som var hemma, inte hade sitt ljud på på sin telefon. Hon hörde därmed heller inte att jag ringde. Hm....hur kommer jag in nu då? Jag blir sååååååå trött på mig själv!
Som tur var så kom grannen ut precis då och han var vänlig nog att öppna dörren till mig.

Har ni också sådana dagar när hjärnan totalt stänger ner? Ni vet när man ska göra något men innan man kommit till nästa rum så har man glömt vad det var??? 
Som tur är vet de flesta i min omgivning att jag är tämligen förvirrad. Och nu är jag tydligen extremt klumpig också med tanke på vad jag lyckades med idag.
Men...jag delar gärna med mig av mina mindre intelligenta ögonblick, för trots allt så måste man kunna skratta åt sig själv!!! Annars blir livet alldeles för allvarligt, eller hur?!

Håll tummarna för mig nu så att jag inte har sönder ännu mer av inredningen ;)

Nu ska jag göra en tårta till. Frågan är om jag vågar??? Vad ska jag lyckas med denna gången?

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)