St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 28 oktober 2011

Vart gör man av alla pryttlar och hjälp- mitt hem har blivit invaderat!

Som ni säkert har förstått vid detta laget så har scrappingen varit en stor del av mitt hobbyområde. Jag scrappade varje dag tidigare och det var många alster som vandrade vidare till nya ägare. Jag har fortfarande MASSOR av papper, pärlor, blommor, dekorationer, tags osv kvar och det ligger pryttlar lite överallt. När vi hittar en större lägenhet (vilket förhoppningsvis blir snart även om jag kanske inte riktigt tror det), så ska jag inreda ett stort rum för förvaring och där allt pyssel kan få plats. Scrapping, hemmafotostudion och allt annat jag har samlat på mig (tittar man här hemma just nu så ser vissa delar av skrymslen och vrår ut som att de har blivit tillfångatagna och gisslan till en storsamlare av extrema mått!!!), ska få en alldeles egen plats.
Tänk om man kunde få ha det så här:







Jag hade mer än gärna haft det så organiserat och snyggt men i denna lägenhet är det totalt omöjligt! Här gäller det numera att bygga på höjden vilket medför en stor risk att man hamnar längst ner i högen under allt bråte som faller ner när man öppnar dörren till skrubben. Just nu är det mer en fråga om att öppna dörren liiiiiiiite, sträcka in en arm och hoppas på att man får tag på det man ska ha. Sen stänger man dörren till skrubben så fort man kan, dels för att man ska slippa se hur det ser ut därinne och dels för att man inte ska bli skadad av nerfallande främmande föremål!!!

 Men någon gång ska även jag lyckas få till det så där fint och välordnat, en flicka får väl drömma?!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)