St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 12 oktober 2011

Naturliga råvaror ger den bästa smaken! Recept!!




Ja det måste man ändå säga att naturliga råvaror ALLTID ger den bästa smaken. Nog för att essenser funkar bra också men det är godare med "the real thing". I macaronsen jag gjorde igår använde jag godsakerna ovan; lime, citron, granatäpple samt citronhonung.
Receptet för fyllningarna är väldigt enkelt och är enkelt att göra.

Du använder helt enkelt mascarponeost och tar så mycket som du tror räcker, höfta till lite! Blanda i tex citronhonung, jag tog några teskedar och smakade sedan av om jag tyckte det var smakrikt nog. Blanda sedan i florsocker tills dess att smeten är tillräckligt fast för att utgöra en bra fyllning. Fyllningen med mascarponeost blir lite rinnigare i konsistensen (såvida du inte vill att det enbart ska smaka florsocker), men det gör inget tycker jag. Det får gärna rinna lite utanför, de ska ju ändå avnjutas på en gång!!

När jag gjorde fyllningen med granatäpple så lät jag faktiskt köttet vara kvar (använde alltså inte bara saften), då jag tycker att det är gott på det viset. 
Om man vill kan man riva ner lite av citron eller limeskalet i smeten, det ger lite mer "crunsh" i det hela. 
Jag tycker det är roligt att mixtra lite och hitta på egna fyllningar, man behöver ju faktiskt inte alltid utgår från redan befintliga recept! Ibland är det lite roligare att hitta på vad man ska ha i, då blir det som en liten överraskning istället!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)