St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 19 oktober 2011

En galen Halloweenfest, sminkningar och kakor!

Halloween är ju en sådan där tid då man verkligen kan spinna loss med fantasin. Det enda som är lite tråkigt är att vi i Sverige inte alls har kommit lika långt som i Usa med det där med dekorationer. När jag bodde i Chicago under mitt år som Au Pair var det en av sakerna jag såg fram emot mest. Karva pumpor och sätta upp hemska skelett, döskallar och annat skrämmande var väldigt kul och jag minns att vi åkte till en lada där de hade ett spökhus. Det värsta var att det var kolsvart så man såg ingen förrän de stod mitt framför en med ett svagt ljus. Spökena hade även en förmåga att slita tag i en när man minst anade det. Jösses vad vi skrek när vi vandrade genom det, nästan så man behövde ha blöjor!!! Ibland är det faktiskt väldigt roligt att bli skrämd. Och då menar jag skrämd så man skrattar, inte något annat! 

För några år sedan anordnade jag och min käre man en Halloweenfest för dottern och hennes klass. Det var tokroligt och barnen verkade ha mäkta kul! Jag och bästa vännen Mia hade som projekt att göra glasburkar fyllda med suspekt innehåll och det var allt från råtthjärnor (nudlar i rosa karamellfärg), till ödleägg (ägg färgade i grön karamellfärg). Vi lyckades hitta på hur mycket märkliga saker som helst som tex häxslem (allt som blev över från alla andra burkar och sedan hamnade i vasken, kan lova att det såg fullkomligt vidrigt ut!!!), snor (köttet från en passionsfrukt), blodiga naglar (pinjenötter i röd karamellfärg) och massor av annat skoj. Barnen var väldigt fascinerade av dessa burkar och de tittade storögt på dem och undrade vad det var i, till min stora förtjusning!
Allt detta äckliga hade vi ställt upp på ett häxbrygdsbord och det fanns en kittel med grön ånga som såg väldigt verklig ut. Vi hade dessutom gjort oss mödan att skära ut gravstenar ur frigolit som vi sedan målade gråa och karvade ut R.I.P i. Dessa använde vi till att pynta rummet så det såg hemskt skrämmande ut. För att ytterligare öka på den läskiga känslan hade vi fixat en rökmaskin så att det var dimma i hela rummet när barnen kom in. 

Jag var korkad nog att erbjuda mig att sminka alla barnen vilket ledde till ett total kaos av fejkblod, grön färg, vit färg, sprayfärg till håret, fejksår och massor av annat hemskt. Så där stod jag med typ 30 barn som skulle sminkas samtidigt som jag sprang som en tok och försökte fixa med allt annat på festen. 
Förutom allt det så hade jag hängt upp galet mycket spindelnät i taket med mängder av spindlar överallt, något som jag själv tyckte var hemskt med tanke på att jag fullkomligt hatar spindlar!

Utomhus hade vi hängt skelett och hemska masker i träden och facklorna vi ställt utanför lyste upp träden så de såg spöklika ut. Kan tillägga att festlokalen låg på ett ställe där det dessutom var kolsvart!! Det var ett under att barnen inte var livrädda. En av de andra föräldrarna i klassen hade klätt ut sig i spökkläder och sprang runt huset och knackade på fönstrena. Detta hade dock inte ens jag pejl på vilket ledde till att även jag blev livrädd! 

Som avslutning på festen fick barnen gå ut och leta godispåsar, detta enbart i ljuset av en tanig liten ljusdioder. Kan lova att man hörde mååååånga höga skrik därute (hu vilken grym mamma jag är!!).
Men det var en väldigt rolig fest och barnen var väldigt nöjda :).

En återkommande sak genom åren har varit att sminka dottern varje Halloween och det har varit allt ifrån fejkblod och sår till söta älvsminkningar:

Tänk vad mycket man kan göra med smink!!!

Ganska bra sminkning om jag får säga det själv, för nog ser det äckligt ut!!

Blåtira!

Glitter, glitter, glitter!!!

BU!!!

Krigarzombie???

Jack Sparrow inför Halloweentävlingen i hästhoppning!

Min söta skruttunge!!

Från sminkningar över till något annat kreativt- COOKIES!!!
Vem vill inte ha sådana här söta små saker?!










Jag måste verkligen lära mig att göra kakor!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Åh, vad många underbara halloweenbilder, det är ju så roligt med allt man kan göra! Och den där sminkningen med det stora såret på kinden är ju helt GALET läskig!

    Så du var i Chicago ett år? Jag var i Michigan, så jag har hälsat på i Chicago ett flertal gånger! Dock var min värdfamilj ganska så religiös av sig så vi fick inte fira halloween =( Vi åkte till deras kyrka istället och sa God bless you till alla - lite av en let down... Men jag hade världens underbaraste år ändå, så jag klagar inte ;)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)