St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 15 oktober 2011

Total kaos råder här hemma!!!

Det är en underdrift kan jag säga...
Vi ska nämligen göra om dotterns rum i helgen medans hon besöker vår huvudstad. Nu ska "barnrummet" förvandlas till ett äkta tonårsrum och det ska in nya möbler som passar en ung kvinna. Så idag har dagen gått åt till att besöka IKEA och köpa in nytt möblemang. Nu ligger det kartonger över hela hemmet och det är omstrukturering för fulla muggar.
Det var dock ingen trevlig upptäckt när vi rensade under kära dotterns säng. Ni som har tonåringar hemma vet med all säkerhet vad jag menar...
Under sängen har dammråttorna nu byggt upp ett mindre industrisamhälle och det verkar vara ett fullt utvecklat litet samhälle med diverse ledningar över stan. Man skulle kunna säga att hennes gömma under sängen ser ut som en smärre krigszon....jag tror att man måste använda skyddshandskar för att hantera samhället därunder....faktiskt....helt seriöst.
För att demonstrera för dottern vart alla hennes kläder är, som hon säger sig inte ha, har vi lagt bevisen i en påse modell extra large som hon ska få ta hand om när hon kommer hem. Jo då, hämnden är ljuv mina vänner!!! Hon ska dessutom få den stora äran att sortera och tvätta alla dessa "försvunna" kläder. Så elak är jag!! Nu har jag lärt mig att när dottern säger att hon har städat så har hon i själva verket städat under allt under sängen. Japp, uhum, jodå, så atteeee....
Men, trots min dotterns bristande kunskaper om vad städning innebär så älskar jag den lilla skruttan och för att visa henne att det ger lön för mödan att sköta sina läxor och prov (vilket hon gör med bravur!!)- så får hon nu ett nytt och fint rum.
Så jag lämnar er med dessa bilder på ett hem i kaos, för nu ska jag städa och organisera samt skruva möbler och samtidigt slita mitt hår och sucka tungt. För jag vet att halvägs igenom detta projekt så kommer jag få ett bryt och tycka väldigt synd om mig själv!!!

Varning till känsliga läsare- bilderna kan vara skrämmande!







Så här ser det alltså ut när vi börjat röja, man kan säga att det är FÖRE-BILDERNA! Självklart kommer det bilder på hur det blir när det är klart, jag måste ju visa vårat stordåd ;)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Ja herregud..tonårs rum..=s Under dotterns säng hittade jag bland annat en Melon! en hel jävla rutten melon..! ska man skratta eller gråta?? =D

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen HELT SJUKT!! Det finns nog inget de inte kan stoppa under sängen....*urk*. Man ska fasen vara beredd med baseballträ när man kollar därunder...man kan ju för f*n bli påhoppad av något levande som kravlat sig ut underifrån deras säng.....

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)