St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

onsdag 26 oktober 2011

Dessa underbara burkar! Inspiration!

Ja dessa underbara burkar, kan bara inte få nog av dem! Visst är det något speciellt med att komma in i en fin affär och få plocka godis ur vackra burkar? Det känns på något sätt mer exklusivt och mysigt än att plocka ur tråkiga gamla sunkiga plastlådor. Jag tänker mig lite som så där på mormors tid, då allt handlades i speceriaffärer och godis var något man fick sällan. Då njöt man av det på ett helt annat sätt än idag när man kan köpa det när man vill och vart man vill.
För några år sedan köpte vi en vacker köpmannadisk, ni vet en sån med luckor man fäller ner. Luckor med glas i där man kan se vad som finns innanför. Ända sedan vi köpte den så har jag haft tanken att fylla den med godis, fint förpackat sådant som man inte hittar överallt. Och det har vi också gjort. Vi har köpt på oss diverse burkar och annat trevligt som nu står i skåpet och låter sig beskådas. Och jag älskar verkligen min köpmannadisk och jag älskar burkarna och godiset som finns däri. Många som kommer på besök här hemma blir också förtjusta i skåpet med sitt innehåll. Sara, från Kalmarposten, blev väldigt nyfiken på det som fanns däri och hon tog många bilder på allt godis och strössel.
Vissa saker måste bara få kännas så där speciella att man kan sitta och titta på dem en bra stund och bara känna sig nöjd i största allmänhet.
Jag har en liten fascination av just det här med godis och burkar och jag letar ständigt efter något nytt trevligt som kan pryda mitt skåp. Igår satt jag och kollade runt och jag hittade massor av fint:






Min klara favorit!!!! Fick tipset av min vän Jennie och jag bara älskar dem, vem vill inte ha sådana fina att sätta någonstans väl synligt?!








Om ni har några bra tips på vart jag kan hitta dessa underbara burkar så säg gärna till!!!

Bilderna har jag i sedvanlig ordning hittat på Googles bildsök "Candy glassjars".


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Ooooh, min favorit samma som din! Var vänlig hojta högt om du får nåt bra tips!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)