St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 25 oktober 2011

Nu tror ni nog att jag har blivit knäpp...

...eller så är det någon fyndig människa som säger ungefär som min käre far skulle säga: "man kan inte bli något man redan är"...
Jodå, jag är faktiskt redan ute och tittar på härlig julinspiration. Nog för att IKEA har massa julprylar framme redan men här har ni saker som känns liiiiiiiiite mer klassisk och vacker jul (inget ont om ovanstående företag, det är så bra så) och jag längtar så mycket tills december när jag ser alla dessa vackra saker. Ni förstår säkert att jag varit i min favoritbutik igen- Topiary! Och nu har de börjat få in massa härliga julsaker. Jag har så klart redan sett ut exakt vad jag ska köpa när tomten stoppar pengar i min plånbok :)

Underbar liten plåtskylt som passar bra både i granen och på väggen.


Fantastiska julbord, man bli såååå sugen på att sätta igång och pynta hemma!

Vackra kulor till granen. Isigt silvriga!

En liten fågel i granen kanske?


Söta strutar att köpa om man inte orkar att göra dem själv!

Coolaste granen utan tvekan.




Detta året kommer jag köpa en fejkmistel. De riktigt faller ju bara sönder och jag SKA ha en mistel hemma. PUNKT.

Söta små julgransdekorationer med pärlband.

'
Sötaste tomtekoftan att hänga i granen.

Vackra ljuslyktor kan man aldrig få för många av!

Kanske inte någon traditionell julfärg, men oj så vacker bukett!!!


Söt julgransdekoration i blekrosa.

Utan tvekan den absolut snyggaste julkalendern EVER!!!! 24 st små fack för presenterna. Jag skulle dock använt denna till strösselförvaring istället. Och jag skulle ha den framme året runt!!!!

Tänk vad mycket strössel som får plats i de små hyllorna!!

Söta små plåtburkar finns det gott om :)


Visst längtar man lite extra efter julen när man ser så här fina saker?!
Fler bilder från Topiary kommer under veckan :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

4 kommentarer:

  1. Tack sötnos !!!
    Jättefina bilder !!!
    Hoppas vi ses snart igen.

    Kram o natti !

    SvaraRadera
  2. he he du e inte ensam. jag var på ikea igår och jag var på bo ohlsson och kolla in julsakerna. redan köpt julstake och julpapper ha ha

    SvaraRadera
  3. Jamen Guud va jag oxå älskar Julen! Jag riktigt går loss på all överdådighet, å pyntar as Hell! =D

    SvaraRadera
  4. ja har faktiskt planerat sen förra året,hehe.köpte julgranen på rea,så jag är redo för julens nedkomst.
    speciell högtid som ska firas
    tycker jag
    visst blir man glad då man ser julsaker,fattas bara snön
    jingel bells jingel bells

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)