St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 15 oktober 2011

Inspiration- Vackra dukningar!

Jag är ju förutom bakning, inredning och fotografering, också väldigt förtjust i vackra dukningar. Jag försöker, när jag får möjlighet, att pynta middagsbordet så att det ska bli inbjudande och vackert. Jag försöker ständigt komma på nya saker och för inte så länge sedan gav jag mig på mitt första blomsterarrangemang. Jodå, det vore ju dumt att begränsa sig till allt annat pyntande, eller hur?! Här ska pyntas det som pyntas kan och jag ger mig på det mesta, även om inte ens hälften blir så vackert som jag hade tänkt mig att det skulle bli. Men trägen vinner!!!
Det här med inspirationsbilder är något som jag tycker är kul och det är som ni vet, ganska ofta jag sitter och surfar runt efter inspiration på alla möjliga plan. Igår satt jag och kollade dukningar eftersom jag hade tänkt att göra något speciellt till vår lilla middagsbjudning som vi hade igår kväll. Maken spräckte dock mina planer på en höstig dukning då han kom hem med rosa blommor (???????), det är ju FÖR TUSAN SOMMARFÄRGER!!!! Suck! Så jag fick ändra mina planer och slänga ihop något i sista stund.
Här kommer lite bilder på dukningar som INTE är ihopslängda i sista stund, utan väldigt genomtänkta och i min mening vackra:











Man kanske skulle ta och lära sig lite mer om blomsterarrangemang? ;)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)