St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 28 oktober 2011

Miniformar för choklad! Dagens tips inför julkonfekten!

Idag hittade jag och dottern på vår lilla shoppingtur, världens sötaste små chokladformar. Även om jag inte tillverkar så mycket i choklad så var faktiskt dessa små formar ett givet inköp då jag vet att jag någon gång (om typ 40 år eller så) kommer få användning för dessa. De får mig att tänka på chokladen som brukade vara i adventskalendrarna när man var liten. Visst var det något speciellt med att varje dag få öppna en lucka till och se vad det gömde sig därinne? Jag minns att jag hade massor av kalendrar och det var både med tuggummi i och med choklad. I vissa var det små söta bilder och i andra var det någon liten leksak.
Jag kan fortfarande bli väldigt nostalgisk när jag går runt och letar adventskalendrar till dottern (och jo då, det går visst att köpa till en trettonåring!!! Jag kommer köpa dem till henne även när hon är trettio så så är det med det) och jag hittar den ena efter den andra. Det brukar bli måååååånga kalendrar till henne till slut och många gånger är det jag själv som går och norpar godiset i, mohahahahaha!! Men nu glider jag ifrån ämnet.....formar var det ju;








Återigen; ett MÅSTE HA för oss baktokiga!!! Finns att köpa på Åhléns även de :)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)