St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 23 oktober 2011

Recension av nya sugarpasten Satin Ice!


Jag har ju fått möjligheten att pröva en ny sorts sugarpaste- 
Satin Ice! Jennie på B´skafferi har tagit in denna vilket jag tycker är väldigt kul och hon är så snäll så att jag får chansen att pröva på den! 
Denna sugarpaste används i programmet Cake Boss och efter vad jag har hört så ska den vara väldigt bra. Se bara här:

Så nu över till mitt test:

Jag använde den till dagens Kalmarpostentårta och jag måste säga att den är oerhört mjuk och smidig att arbeta med. Den doftar härligt av vanilj och smakar väldigt gott. Det är helt klart den godaste av alla sorters sugarpaste jag hittills prövat och jag tror att den kommer bli en självklar hit hos de flesta.
Den är lätt att knåda och lätt att kavla ut vilket är en klar fördel. Det är inte kul när man måste ta i så man blir blå för att jobba med den.

Den är också lätt att få upp från kavelmattan och den höll ihop sig bra. Ytterligare ett stort plus är att den blir väldigt blank, jämn och fin när man använder smoothern. Det är bara till att stryka smoothern lätt över spn och den får ett fint och jämnt resultat. Det är även enkelt att skära bort det överflödiga längst kanterna, till skillnad mot en del andra sorter då man får skära ganska så ordentligt för att komma igenom. 

Något som jag också tycker är bra är att Satin Ice kommer i återförslutningsbara burkar! Man behöver därmed inte bemöda sig med att leta tätslutande plastburkar till minsta lilla bit. 

Satin Ice går även utmärkt att använda till dekorationer då den torkar och blir lika snygg då. Den torkar inte lika snabbt som en del andra vilket faktiskt är bra. Jag testade att göra kameér med den och det gick lätt och smidigt. Den klibbade inte och den var lättarbetad vilket jag uppskattar.

Enda nackdelen är att när man täcker tårtan med den så blir det märken ganska lätt. Man måste därmed vara ganska så försiktig när man fäster dekorationer. MEN, å andra sidan så går det lätt att släta ut märkena med smoothern igen vilket då är ett plus!
Jag kan verkligen rekommendera denna sugarpaste!!! Jag kommer utan tvekan jobba mycket med denna!

Betyg: 4.5 av 5 tårtor!!!!

Satin Ice kommer att kunna köpas på B´skafferi om ca 1-2 veckor och den finns i färgerna vit, Ivory och med chokladsmak. Nästa år kommer den dessutom finnas i olika färger!
 Burkarna  är på ett kilo styck så det räcker ganska långt :).
Så håll koll när den kommer och köp på er denna underbara sugarpaste, ni kommer inte bli besvikna!

Tack B´skafferi för att jag fick chansen att pröva Satin Ice- nu vet jag vad jag ska köpa framöver :D

Vill ni veta mer om Satin Ice? Då ska ni gå in HÄR!



Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

6 kommentarer:

  1. Jättekul läsning men den gula texten är väldigt svårläst på den turkosa bakgrunden. Den cerisa som du använt på Betyg var mycket bättre.

    SvaraRadera
  2. Så där, ändrat :D! Tack för att du sa till Cina!!

    SvaraRadera
  3. Jag är sååå lycklig att den kommer hit, ääääntligen får jag chansen att prova den, tror jag har varit frestad på den i ca 2 år nu men har inte själv vågat beställa från utlandet =/
    Det du beskriver om den är exakt vad jag har haft i tankarna om den =)

    SvaraRadera
  4. Den kommer jag absolut köpa och testa

    SvaraRadera
  5. Ja denna måste ni pröva tjejer! Väldigt härlig att jobba med och att den smakar riktigt gott är ju inte heller fel :D. Tror att ni kommer gilla denna!!!

    SvaraRadera
  6. åhhh ja vill ha nuuuuuuuuuuu

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)