St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 20 oktober 2011

Det finns dekorationer och det finns DEKORATIONER! Dagens tips.

Ja jösses, nog för att amerikanerna vanligtvis gör allt i större skala. Men detta är absurt!! Kolla in den första bilden här, hade jag sett detta hade jag nog svimmat med min spindelfobi!!!

Snacka om att gå "all in" vad gäller dekorationer!!! Hade ni velat bo i ett sånt hus? Det hade INTE jag!!! Spindlar....usch!!!


Roliga tips är ju alltid välkomna när man ska dekorera inför en fest så därför får det bli en liten sammanställning med inspirationsbilder!!!

Ser ut som när jag har gått loss med spindelnätet på Halloween!


Fyndiga människor som hittat på detta.

Enkelt men snyggt.

Ännu en som liksom gått hela vägen!

Frän detalj!

Bra effekt med papper, enkelt gjort.

Snygga ljuseffekter. Även detta ganska enkelt gjort.

Fin bordsdekoration.

Hade jag haft en trädgård hade jag definitivt gjort detta!!!

Pynta godiset???

En del pyntar med stil, tänk att sätta sig till det bordet!!

Helt klart den vinnande Halloweendekorationen!!!

Vansinnigt snyggt och helt klart något att titta på på middagsbordet!

Ähum....som sagt; det finns dekorationer och det finns DEKORATIONER!

Ganska obehagliga små saker eller vad säger ni?!

Ja nog finns det mycket bra inspiration där ute! Jag älskar verkligen att googla runt och se vad jag kan hitta för kul. Det finns en hel uppsjö med roliga halloweendekorationer och för den som orkar och har lite fantasi så kan man göra många av dem för en billig penning! Man kommer, tro det eller ej, faktiskt ganska långt med papper, penna och en sax och många figurer kan skapas av gammalt bråte. Eller varför inte ta sig en sväng ut i skogen och se om du inte kan hitta några gamla knotiga grenar? Funkar alldeles utmärkt att göra spöken av. Surra ihop grenarna med ståltråd och häng över ett lakan så får du en bra dekoration att hänga utanför dörren!! 
Ett tips som är ganska roligt är att rita ögon i alla former och sedan klippa ut dem och fästa dem på husväggen. Ger garanterat ett ganska obehagligt intryck!!

Japp, det var dagens tips!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)