St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 9 september 2011

Wiiihooooo, jag har fått en AWARD!!!!!!!!

Åh, jag hoppar och studsar av glädje mitt i allt bröllopstårtebakande just nu!!!! För vet ni vad; jag har fått en AWARD!!!! För första gången!!!!! Jag blir såååååååå glad :D


Jag har fått denna fina AWARD av Sara som har härliga bloggen Kreativa frun!
Sara motiverade det så här:

St Heavenstreet  ( För att hon har en så underbar och inspirerande blogg och är en så positiv och glad person! ) 

Jag blev så rörd av detta så jag fick tårar i ögonen!!! Sara, du är för söt :D
Med awarden följer också dessa fem frågor som jag ska besvara:

1.Varför började du blogga?
För att min man tyckte att jag behövde någonstans där jag kunde visa upp mina alster för omvärlden. Så han skapade detta lilla krypin till mig. Och sedan dess är jag fast i bloggens underbara värld!! Genom bloggen har jag mött (eller ja, kanske inte i verkligheten alla gånger men ändå) många underbara människor som varje dag förgyller min dag. Som tex Sara som givit mig awarden idag :D

2. Vilka bloggar följer du?
Alla dem på min blogglista! Det blir även en hel del tittandes runt på massor av andra bloggar. Det finns så oerhört många inspirerande människor därute. Min läsare är några av dem!
De jag har på min blogglista är dem jag fallit mest för för att många av dem som driver dem är så underbart härliga människor som gör mig glad!

3.Favoritfärger?
Ähum.....Rött så klart! Och så massa pasteller!! Och vitt ;)

4. Favoritfilm?
PS; I love you. Japp, jag är en sucker för romantiska filmer....och Gerard Butler (ursäkta mig Robban men du har Sandra Bullock ;)).

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka, och varför?
Jag vill väldigt gärna se mer av Frankrike, eftersom jag fullkomligt älskar franska bakverk, viner och allt annat som har med det landet att göra. Italien är ett annat land jag gärna vill besöka. Planera lutar till och med åt att åka dit nästa sommar. 
Irland och Scottland är också ställen jag gärna vill åka till (igen), med tanke på hur underbara de är.
Belgien är ett annat resmål jag gärna skulle vilja styra kosan mot.

Jag har fått äran att ge vidare fem stycken awards till bloggar jag gillar så here we go:

-Sinners and Saviours; Underbart inspirerande, häftig, rolig, ball, annorlunda blogg där Anna som driver bloggen, ständigt visar nya fräcka saker. Hon visar även sina underbart vackra smycken!
Anna är en cool tjej med många järn i elden och jag hoppas att jag får äran att träffa denna kreativa människa i verkligheten!

-Sockertussen; härlig blogg som goa Nellie driver. En bra blogg med smaskiga recept och fina bakverk. Nellie är en mysig tjej som hjälpte mig med mina första försök med macarons. Hon svarade alltid på mina frågor vilket jag uppskattade något enormt! Nellie är dessutom tjejen som inspirerade mig till att fortsätta med min blogg, hon visade hur roligt det är att få kontakt med människor man aldrig mött men ändå har något gemensamt med! Positiv och peppande tjej!

Flickan och kakorna; en väldigt snygg blogg med såååååå fina bilder! Cecilia som driver den är inte bara skicklig på att baka väldigt vackra tårtor, hon är också en mästare med kameran. Hon bjuder också på roliga boktips och annat skoj. Gillar den bloggen skarpt!

Bagerskan; en mycket bra och givande blogg med MASSOR av tips om allt från tårtbotten till ingredienser. Karin som driver den är oerhört skicklig på att baka och göra fina tårtor och annat smaskigt!! Hon är dessutom en väldigt mysig och härlig tjej som jag lärt känna och som jag hoppas få jobba ihop med en dag!

Ljuvligt-hem och inredning; en mycket härlig blogg där goa Marika ger inrednings, mat och baktips. Hon är väldigt skicklig bakom kameran och en positiv och härlig människa! Hon jobbar hårt med allt hon gör och tar för sig av livet- sånt gillar jag! Marika är en sådan människa som peppar andra och sprider energi och solsken omkring sig!

Det finns så många fler jag skulle vilja ge awards för att de är underbara, härliga, inspirerande människor som på ett eller annat sätt gjort mig glada. Men tyvärr får jag inte ge mer än fem.
Dessa människor finns alla i min blogglista. De består även av mina läsare, som jag uppskattar något enormt. Ni har förändrat mitt liv.

Tack snälla Sara för Awarden, du ska veta att det gör mig väldigt glad och oerhört smickrad. En stor bamsekram till dig för att du är en fantastisk människa. Jag hoppas verkligen att jag får träffa dig i verkligheten! Du är välkommen på en fika när som helst!!!!
KRAM


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

7 kommentarer:

  1. Men du gumman........... tänka sig.. det är först i denna bloggvärld du verkligen visar vem du är...
    När vi gick på komvux ihop.. då var din yta så hård så hård ;)

    Tänk vilken underbar och snäll å framförallt så otroligt begåvad och kreativ person som fanns där innuti :)

    Jag blir lika lycklig varje gång av att se att du uppdaterat din blogg.. för även om jag inte skriver varje gång.. så tittar jag och läser varje gång du uppdaterar.............. :)

    Du underbara varelse... kör hårt med det du älskar och brinner för... för du e grym! ;)

    Trevlig fredags kväll.. baka lugnt ;)

    KRAM!


    Stina

    SvaraRadera
  2. Jaha, nu har du lyckats få mig att böla också!!!!!
    Vilka oerhört fina ord du skriver om mig Stina, jag blir så rörd!!! Du ska veta vad glad jag blir att höra det du underbara härliga vackra du!

    Med åren kommer lärdomar, jag har nog lärt mig att våga lita på människor lite mer och framför allt våga ge mer av mig själv. Jag har upptäckt hur många fantastiska människor det finns runt omkring mig, det har fått mig att ändra uppfattning om så många saker. Vad vore livet utan de människor man omger sig med?
    Har nog aldrig känt mig så stark och så positiv som nu, men jag tror att jag äntligen har hamnat rätt i livet. Och det är människor som du som har lett mig dit. Och för det kan jag inte tacka tillräckligt! Tack för alla dina vackra ord, det värmer mer än du inser!!!! :D

    Stor kram till dig Stina, vi måste försöka träffas snart!!!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis!!!!!!!! Det är du verkligen värd!!! Bamsekram till dig!!!!

    SvaraRadera
  4. Åååh, tack gumman =D
    Nu fick jag tårar i ögonen =')
    Vad roligt att få lite mer bakgrundsinfo om dig hjärtat!
    Tack för awarden, jag ska genast publicera ett inlägg.
    KRAAM

    SvaraRadera
  5. Cupcakefluffan och Stina; Tack snälla :D! Kram till er båda :)

    Nellie; Du är såååå värd den!!!! Du är en sån härlig människa och din blogg är så fin!!! Stor kram till dig söta du :D

    SvaraRadera
  6. Jamen... visst kommer visdomen med åren, och vi bär ju alla på något när vi vandrar vår väg för att hitta rätt "spår/väg" saker händer och ibland måste vi ju bygga upp dessa skyddsmurar... sen kommer man till ett vägskäl där man till slut hittar rätt på många plan.. alla bitarna börjar liksom falla på plats.. då släpper muren liten, självsäkerheten kommer och man låter inte folk trampa på en .. ja herregud jag hade kunnat skriva hur mycket som helst om det.. HAHA.. nej men jag hajar...

    Är bara så härligt att få stött på dig igen och verkligen se att hela du brinner som aldrig förr ;)

    och JA... vi ska ta en kaffe någon dag du å jag ;)

    KRAAAM!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)