St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 24 september 2011

Gräsänka, pangande i skogen och dagens planer för mys!

Min man???

I helgen är jag minsann gräsänka! Mannen har åkt iväg över helgen för att panga ute i skogen med sina vänner. Han är med i ett "soft airgun"-lag och de åker med jämna mellanrum ut på turnering där de spelar mot andra lag. Då springer de ute i skogen och letar kantareller....eller nej så var det ju inte....de letar björnar....nej så var de ju inte heller....de letar ovanliga hackspettar??
 Nä, de springer ju runt och skjuter plastkulor på varandra och efter vad jag har förstått så är det ett MYCKET taktiskt spel, ja just det- SÅ vad det ju!!!.
 Inte för att jag har någon koll på det där med taktik och när mannen snällt försöker förklara "hur vi springer runt bortre långsidan för att ta dem på flanken, sedan ta deras flagga och då måste de ta tillbaka flaggan...och så har vi en krypskytt......och så använder man en AK398474" , så har allt han säger redan förvandlats till ett Blablablablabla.......what?
Jag kan verkligen inte uppbringa intresse för taktiksnack. Men jag är glad att han får göra något han tycker om i alla fall. Så nu vet du det älskling (om du nu läser bloggen idag). Jag är inte alls intresserad av någon taktik, men jag är glad att du har kul :).

Så idag ska dottern och jag ha en riktig mysdag!!! Vi ska shoppa, lyxa till det med att äta middag på restaurang, baka en smarrig tårta och avsluta kvällen med att titta på en bra film medans vi vräker i oss chips och andra onyttigheter.

Men innan allt det så ska jag försöka ta mig ut och gå med två oregerliga hundar som ALLTID ska springa åt varsitt håll. Så om ni ser någon rödhårig argsint brutta som står helt insnurrad i två koppel och muttrar för sig själv, så är det med största sannolikhet jag. Surra gärna upp mig från kopplena då är ni snälla ;).

Jag önskar er en härlig dag ute i det underbara vädret kära läsare!!!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Julia Sandellseptember 28, 2011

    Haha, han leker kort sagt röda/vita rosen på steroider!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)