St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 13 september 2011

Nyhet för macaronsbakandet!

Den här roliga saken tipsade Simone om på Smulans bakblogg och den måste man ju definitivt köpa in! Så jag sprider ordet vidare eftersom det känns som ett väldigt bra hjälpmedel! Framför allt om man älskar att baka macarons. Jag vet att många har problem med att få macaronsen så där jämnt runda och fina. Tänk vilken hjälp en sån här då skulle vara:

En Macaronmatta!!! Här behövs inget bakplåtspapper och det behövs inte ritas ut några ringar! Bara till att spritsa och köra, inte dumt va?!

Så kan man även använda Lékué sprits också!
Eftersom jag köpte den när vi var i Paris sist så tänkte jag inviga den under kvällens Macaronbakning! Recension kommer lite senare :)

Mattan kommer i handeln under månadskiftet september/oktober så håll utkik!

Lékué hittar du HÄR!




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

3 kommentarer:

  1. Den mattan såg jag i en köksbutik i Helsingborg i somras :)
    Men jag gillar när dom är lite ojämna, då ser man ju att de är hemgjorda *s*
    Men smart pryl =)

    SvaraRadera
  2. Jag kan verkligen rekommendera den :)

    http://herecomessugar.wordpress.com/2011/09/06/macaronform/

    SvaraRadera
  3. Den kommer om 2veckor och ska kosta ca 200kr.

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)