St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 16 september 2011

Nu är Katt-tårtan färdig!!!

Så där jag, nu är Kissekatt-tårtan färdig och upphämtad. Nu ska den transporteras till Blekinge till lilla Angelina som fyller fem år imorgon!
Jag hade några små bekymmer med själva ansiktet på katten, hur jag än gjorde såg den till en början ut som en blandning mellan en säl och en råtta???? Vad ändå in i....
Men efter mycket om och men, flertalet omgjorda ansiktsdelar så fick jag äntligen till det. I sista stund kom jag på att jag skulle göra små ögonfransar och en blomma på katten som ju faktiskt är en tjejkatt vid namn Mjauelina ;)









Vad tycks?

Tårtan är gjord av långpannebottnar med vaniljsmak. Tårtan är fylld med dumlefluff samt dumle i små bitar. 
Den är spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med sugarpaste.
Samtliga detaljer på katten är gjorda av sugarpaste.

Grattis lilla Angelina, hoppas du kommer tycka om Mjauelina!!!


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

10 kommentarer:

  1. oj vilken söt kisse katt det blev.hon måste bli jätteglad över att se den.

    SvaraRadera
  2. Tack söta du :D! Jag hoppas hon blir nöjd med sin lilla kisse :)

    SvaraRadera
  3. Den var riktigt fin,en tårta för en kattälskare.Frågan är som vanligt,vill man äta upp den?

    SvaraRadera
  4. Men gudars skymning vad vacker å fin den blev... du e GRYM på detta Caroline :)

    SvaraRadera
  5. Åh Tack vännen :D. Du är alltid lika gullig!! Stor kram till dig :D

    SvaraRadera
  6. Den är OTROLIGT fin!!!!
    Vad himla duktig du är Caroline =)

    SvaraRadera
  7. Tack söta Nellie!!! Du är för gullig! Kram :D

    SvaraRadera
  8. Men den är ju superfin!!! Du är grym, tjejen!

    SvaraRadera
  9. Maria och TårtOlga; tack tjejer, ni är för goa!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)