St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 17 september 2011

Läsarrecept: PÄRONBISKVIER!!

Jag älskar verkligen päronsmak i allt; glass, macarons, läsk osv. Så detta kan ju bara inte bli annat än oerhört gott; PÄRONBISKVIER!! En av mina läsare, Marika Jansson, har varit så snäll och delat med sig av sitt recept på just detta och hon är dessutom så snäll att hon låter mig dela det vidare till resten av er läsare! Jag ska definitivt ge mig på att göra dessa, för tänk så härligt att ha det på fikabordet :)


Biskvier:
250 g mandelmassa
1,5 dl socker
2 äggvitor

Riv mandelmassan. Rör ihop allt och spritsa ut 20 st rundlar.

Smörkräm:
2 äggvitor
1,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
en nypa salt
250 gram rumsvarmt smör
125 g choklad (vit till hallon och päronsmak, mörk till vanliga chokladbiskvier)
grön eller röd färg
hallon eller päronessens. ca 25 droppar

150 g choklad till garnering. Hallon och päronbiskvier är lika goda med vit garnering som mörk. 

Blanda äggvitor, socker, vaniljsocker och salt i en rostfri bunke. Rör tills sockret löst sig.
Vispa till maräng över vattenbad till 65 grader.
Ta av från värmen och vispa marängen helt kall.
Klicka i smöret lite i taget, tillsätt essens och färg. 
Vispa luftigt i 15 minuter.
Smält chokladen och låt svalna. rör ner i smeten.
Bred ut eller spritsa på bottnarna.
Låt stelna i kyl eller frys.

Temperera chokladen till garneringen. Dvs smält 1/3 av chokladen och rör ned resten av den finhackade chokladen tills den smält. Låt svalna lite.
Doppa biskvierna. Låt stelna. Ät och njut!

Jag lovar att du inte kommer bli besviken, speciellt inte på päronbiskvierna =)



Tack snälla Marika för receptet!! Ska göra dessa och njuta!!!
Om det är fler av er läsare som har några smarriga recept som ni vill dela med er av så skicka dem gärna till mig så publicerar jag dem här på bloggen!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

1 kommentar:

  1. Marika i U-aseptember 17, 2011

    Häftigt med namn och recept på din blogg =)
    Kan meddela att ja just tagit ur min livs första rainbow cake ur ugnen. Kram

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)