St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

torsdag 15 september 2011

Blingade macarons!

Så här blev gårdagens blingade macarons!


Den andra plåten lyckades jag ju dessvärre bränna :/. Men men, så kan det gå när man inte har full koll!!!




Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

7 kommentarer:

  1. De är underbara, precis som vanligt =D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. gu va fina de blev med lite strössel,måste också ta och göra de så fort jag får macaronmattan hem.
    macaronmattan av Lekué kommer att kosta 210:-

    SvaraRadera
  3. Nellie; Tack söta du :D!! Kram :)

    Simone; Tack!! Ja det är så roligt att göra macarons, har gjort en ny laddning under kvällen :). Jag ska definitivt köpa en sådan matta. Det var inte så farligt dyrt ändå!

    SvaraRadera
  4. Grattis till dina två Awards. Superkul... sjukt roligt att det går så himla bra för dig.
    Har en liten fråga.... dem där Macarons... det är väl som mandelkakor med guck i mitten? Men kan man göra dem utan mandel/nötter? Jag är ju tokallergisk.

    Kramar
    Camilla (Hälsa familjen)
    camilla.ljungberg@gmail.com

    SvaraRadera
  5. Tack Camilla :D!
    Dessvärre kan man inte göra dem utan nötter. Mandeln är det som ger macaronsen sin karakteristiska smak dessvärre!

    SvaraRadera
  6. Så söta dem blev med lite bling bling:)

    SvaraRadera
  7. Tack Marie; ja lite roligare med bling-bling blir det ju alltid :)

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)