St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 12 september 2011

Boktips för den som vill lära sig mer om tårtor, cupcakes och annat gott!

Eftersom jag själv tycker det är väldigt bra med informativa böcker om dekorering och annat, så sitter jag ofta och kollar efter bra böcker där jag kan lära mig mer. Böcker kan man aldrig få för många av, framför allt inte när det handlar om tårtor och annat roligt. Därför blir det ett litet boktips idag!

Romantic Cakes, skriven av Peggy Porschen, 148:- på Adlibris

Peggy Porschen´s Pretty party cakes, 205:- på Adlibris

Cake chic skriven av Peggy Porschen, 219:- på Adlibris

Pretty Party cakes; Sweet and stylish cakes and cookies for every occasion. Skriven av Peggy Porschen, 198:- på Adlibris

Simply spectacular cakes; Beautiful designs for irressistible Cakes and Cookies. Skriven av Peggy Porschen, 198:- på Adlibris

Jag ska själv investera i alla dessa böcker då jag anser att Peggy Porschen är en makalöst duktig tårtkreatör och gör både vackra och lärorika böcker. Jag köpte en av hennes tårtböcker när jag var i London i somras och jag är väldigt nöjd med den. Många bra tips och jag rekommenderar den varmt!

Vill du veta mer om Peggy Porschen? Då ska du gå in HÄR!

Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)