St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 3 september 2011

Hur man gör en färgad regnbågsbotten!

Ja, då var man igång med projekt Rainbow cake. Nu står tårtbotten i ugnen i alla sina vackra färger. Det ska bli väldigt intressant att se hur detta ska bli måste jag säga!

Men vi tar det väl från början va?

Jag började med att göra en tårtbotten och använde min älskade Ankarsrums Assistent. Den har jag verkligen haft mycket glädje av och jag är oerhört nöjd med den. Rekommenderar den starkt till den som funderar på att köpa en assistent men inte vet vilken de ska välja. Mer om Ankarsrum hittar du HÄR!

Wiltons färger är i mitt tycke mycket bra (förutom till macarons där de inte funkar alls), till både sugarpaste liksom vissa bakverk. Det blir en stark och läcker färg av dem. Squires kitchen är också en stor favorit vad gäller färger så det fungerar ypperligt med dem också.

Klädde in bakformen som vanligt. Detta för att tårtbotten inte ska pösa över kanterna när den växer i ugnen.

Bröade formen så tårtbotten lossnar bättre.

Färgade in smeten....oooooo vilka härliga färger!


Och så började jag hälla i en färg i taget. Detta är första lagret...

...och här är alla färgerna nu i formen. Visst ser det läckert ut?!
Denna botten är gjord på vanligt vis, dvs ägg, socker, mjöl, potatismjöl, vaniljsocker och bakpulver. 

Nu är tårtbotten delad i tre delar och jag kan inte säga annat än WOW, vilket coolt resultat! Varför har jag inte gjort detta tidigare, det blir ju hur fräckt som helst! Lite mer jobb än vanligt är det ju utan tvekan men ack så värt det.
Kolla in detta:




Visst blir det häftigt!!!

Vill du ha bra recept för tårtbotten samt lite tips för hur den blir hög och fin? Då klickar du HÄR.


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

5 kommentarer:

  1. A de ser läckert ut.ville tipsa dig om en sida
    då ja såg ett recept på macarons som den kända Pierre Hermès använder.eftersom du har en kärlek till macarons.
    och min svägerska har gjort tårta med macarons på toppen och på sidorna i många år nu.
    konstigt att vi bloggare är jämnt sist,och konditorna först.

    SvaraRadera
  2. Julia Sandellseptember 16, 2011

    Ahhh...är det så man gör!! Ännu en sak som ser galet svår ut men som är ganska straight forward. Tror dock ändå det skulle vara klurigt för mig att få den se snygg ut!
    Försöker förtvivlat läsa ikapp men svårt då jag varit borta stora delar av sommaren :-) Roligt att läsa i efterhand också men vill ju vara i din nutid!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den är enkel att göra, den ser svårare ut än vad den är!! Haha, då har du lite att göra vännen! Hur är det med dig? Vart har du varit under sommaren? Kram till dig :)

    SvaraRadera
  4. Julia Sandellseptember 17, 2011

    Jag vet, men kämpar tappert :-)
    Det är bara bra, inne i rutinerna igen vilket i pricip betyder träning träning träning å så rehab i Växjö. Jag har varit runt å träffat vänner i vårt avlånga land och testat mina gränser för vad jag klarar av fysiskt å inte. Testat att sova i tält i fem dygn på en festival t.ex. Älskar musik så varit jobbigt att inte kunna sticka iväg som jag brukar. Gick ganska bra så nu vet jag till nästa sommar att; festivalerna here I come :-)
    Du verkar ha haft en underbar sommar med lite lagom blandning av aktiviteter å slappande i solen eller på balkongen!
    Många kramar!!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att du varit runt och rest :D, och roligt att det funkade med att sova i tält! Enda sättet att se hur det funkar är ju faktiskt att prova. Du är så tuff och stark och jag beundrar din vilja och styrka! Det är inspirerande med människor som dig Julia, jag beundrar dig! Kram fina du!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)