St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

tisdag 6 september 2011

En liten sneakpeak på dekorationerna till torsdagens tårta!

Igår blev det lite blomstertillverkning då jag ska baka en tvåvåningstårta tills på torsdag. Blommorna tar alltid lite tid så det är bäst att börja med dem i tid så de hinner torka till lite tills det är dags att fästa dem på tårtan. 
Färgerna på tårtan kommer vara rosa, lila och grönt och för tillfället håller jag på att baka macarons som ska matcha dem. Just nu går det mindre bra dock då jag upptäckte att termometern återigen har pajat (det kan ni läsa mer om i nästa inlägg som kommer bli veckans tips!).
Bjuder er på en liten sneakpeak på dekorationerna medans jag väntar in mannen som är och köper ny termometer!!




Ber om ursäkt för de kassa bilderna, men eftersom min systemkamera gick i kras (väntar på att den ska bli lagad *suck*) så får det bli bilder med vår oerhört kassa digitalkamera som jag inte alls är vän med! Men bättre något än inget ;)


Caroline - http//:stheavenstreet.blogspot.com - bloggping

2 kommentarer:

  1. Helt underbart, är detta till bröllopstårtan?
    Oj, så lyckliga de måtte bli med en så vacker tårta :-)

    SvaraRadera
  2. Tack söta du! Dessa är till en annan tårta som ska till en födelsedag. Det ska bli en tvåvåningstårta i lila,rosa och grönt. Och så ska det bli matchande macarons :D

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)