St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 13 februari 2011

Tips på häftigt läskig bok med cupcakesrecept!

Min väninna Sandra och jag tog en fika häromdagen. Då hade hon med sig en väldigt häftig bok som jag givetvis måste skriva lite om här på bloggen. Det är en bok med riktigt coola recept på hur man gör cupcakes till tex Halloween eller varför inte till en maskerad med tema Monster och skräck?! 


Den går att finns på Science Fiction bokhandeln ( http://www.sfbok.se) och går att beställa även via nätet. Jag tog mig en titt i boken och kan helt klart säga att jag ska beställa den. Jag gillar Halloween och älskar cupcakes så då måste man ju ha denna boken!!! Så här står det på beskrivningen av den: 


25 cupcake-recept med zombietema. Boken är från USA, så alla mått och ingredienser är amerikanska.
   This book features killer cupcakes that taste bloody good! After being banished for so long to the land of the pretty and identical, the domestic and the twee, cupcakes are biting back. Here, Lily Vanilli shows how you can take inspiration from anywhere - insects, roadkill, zombies - and recreate it in cake, but always with a delicious result. This book is an introduction to making cakes that look weird, ugly and even grotesque - but that taste divine! There are amazing materials for making edible sculptures and hundreds of things you can do with natural ingredients. Give guests a shock with revoltingly realistic Marzipan Beetles, or add a crunch to your desserts with Morbid Meringue Bones, dipped in raspberry blood sauce. Try out a black cherry Dracula's Bite red velvet cupcake with cream cheese, eat your way through heavenly Fallen Angel Cakes or go for indulgent and truly dark chocolate Devil's Delight Cupcakes. If Ozzy Osbourne made cupcakes, these are the ones he'd want to eat.


Visst låter den häftig?! Vill också tipsa er om att gå in på Sandras blogg så ni kan se hennes oerhört fina handgjorda smycken, de är verkligen värda att ta en titt på!!! 

2 kommentarer:

  1. Visst är boken härlig och framförallt inspirerande. Muffinsarna jag gjorde idag var faktiskt inspirerade till viss del av en av dem i boken. Ska bli kul och se när du testar recepten. Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Ja dem måste jag helt klart testa! De var ju hur häftiga som helst!!! Kramar

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)