St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

måndag 7 februari 2011

Man gör det man kan av det lilla man har!

Nu kära läsare har jag suttit och gått igenom massor av gamla bilder och faktiskt lyckats hitta några av mina tårtor jag gjort till vår dotter Izabelle. Mitt intresse för tårtor började faktiskt med henne! Varje år när hon fyller år så har jag alltid bakat henne en speciell tårta och på senare år har det blivit en personlig utmaning att göra en snyggare tårta än föregående år. Kan tillägga att enda gången jag vanligtvis bakar tårta så är det när min man och min dotter fyller år. Detta året blev jag dock så trött på att det enda man hittar i affärerna här i Kalmar är rosa och grön marsipan. Det finns liksom inte så mycket man kan göra med det till slut. Ur det föddes idén att söka på nätet efter andra roliga saker man kan göra tårtor av. När jag väl började söka så öppnade sig en hel värld av tårtpyssel och snabbt som tusan bestämde jag mig för att beställa hem diverse saker för att pröva min nya hobby. Sugarpaste, Flowerpaste, färger, glitter, stanstar och mycket mer upptar nu min tid när jag kommit hem från jobbet. Och tro mig, det är en helt underbar värld som jag helt klart kommer att stanna i under en lång tid!
Mitt mål är givetvis att bli bättre och bättre och framförallt att lära mig behärska teknikerna som ligger bakom att skapa den perfekta tårtan. Ja, jag har blivit lite smått besatt av detta ämne, har inte direkt förmågan att göra något halvdant. Övning ger färdighet brukar man ju säga så snarare än att vänta in kurser i ämnet så ser jag till att lära mig själv. Tur att youtube finns så man kan hitta massor av bra instruktionsvideos!!!

Men nu kära vänner följer några av mina tidigare tårtor!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)