St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 27 februari 2011

Bakelser i olika tappningar!!

Jodå, kära läsare, här har man gått loss och pyntat järnet! Måste ju testa lite vad man kan göra med en vanlig vit bakelse. För visst blir man lite trött på prinsses- och napolenbakelser hela tiden? Det finns ju inte någon uppsjö av olika bakelser att välja på direkt...

 Så varför inte lite band och rosetter...
 ...i ett eller annat format?



 Eller kanske prickigt eller med stjärnor?


 Eller kanske lite blandad kompott?
 Eller helt vanliga och lite enklare vita?

 Eller kanske med blommor?



Ja, som ni ser kan man göra precis vad som helst bara man har lite fantasi! Hoppas ni ser något ni gillar :)

11 kommentarer:

  1. Fiiiiiina!!!!
    Och säkerligen goda oxå!

    SvaraRadera
  2. Så söta! Diggar dom stora blommorna.

    SvaraRadera
  3. Tack! De är fyllda med hallonmousse och mango-passionsfruktsmousse så de är så där härligt fruktiga och syrliga. Funkar bra med färdiga mousser!

    SvaraRadera
  4. din familj borde rulla fram snart ;) så mkt som du bakar :P

    SvaraRadera
  5. Superfina:) Har fått insperation till att försöka mig på sånt här själv efter att jag börjat läsa din blogg. Har länkat dig i min blogg.

    SvaraRadera
  6. Jo och vart köper du all dekoration/sugarpaste från?? har hittat lite på shoppingbutiken.se men finns det något billigare ställe att beställa allt från??

    SvaraRadera
  7. Ida; Tack!! Det är så härligt när människor tycker att min blogg inspirerar och det gör mig superglad! Om du tittar längst nere på bloggens sida så har jag lagt upp lite olika länkar till webbshoppar som säljer tillbehör till tårtor. DÄr kan du hitta det mesta du vill ha och behöver. Kan dock tillägga att olika shoppar har olika utbud så det är svårt att få allt man vill ha från samma. Samtliga av dem har dock Sugarpaste och Flowerpaste (flowerpaste gör man blommorna av).Jag beställer mycket från Strosseloannat.se samt Dreamcakes.se, de har ganska snabba leveranser och har relativt stort utbud. De utländska shopparna är dock bättre om man vill ha mer att välja på! (Det beror på att det är mycket större i tex England med att göra tårtor på detta vis). Kommer att lägga ut en del av verktygen som kan vara bra att ha när man gör tårtor och cupcakes. Håll utkik här på bloggen efter fler tips! :)
    Kram på dig :)

    SvaraRadera
  8. Helt underbara! Gillar speciellt de prickiga och de med stjärnor, kan riktigt se dem göra succe på barnkalas kalmar över! Du är så duktig! /Emma Sandell

    SvaraRadera
  9. Tack vad söta ni är!!! Blir jätteglad av alla fina kommentarer :). Kul att ni tycker om mina små skapelser. Imorgon kommer fler!!

    SvaraRadera
  10. Nu blev skärmen på min iphone ren...
    Underbara bakelser!!!!

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)