St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

fredag 18 februari 2011

En dag fylld med roliga saker!

Ja, mina kära vänner, då var det ännu en härlig fredag! Idag lär det nog inte vara några problem att få dagen att gå. Börjar med ett möte på Medborgarskolan där vi ska prata lite om Scrapbooking-kursen jag kommer att hålla. Dags att börja fundera på nya projekt för de pysselsugna eleverna. Nu måste jag verkligen få igång fantasin så jag kan skapa några trevliga alster för dem att lära sig. Det ska bli en utmaning och väldigt roligt att få vara kursledare. Dessutom känner jag mig väldigt smickrad över att bli tillfrågad att göra detta!

Dagen kommer även att fyllas med diverse bakprojekt; måste testa att göra bakelser då det ligger en beställning på detta och det är inte långt kvar tills den ska iväg. Förhoppningsvis får jag min leverans från "Dreamcakes" så jag får lite fler nya och roliga verktyg att använda :). Det kommer bilder under helgen på det som skapas och jag hoppas ni kommer följa bloggen för att se vad det blir.

Imorgon blir det fest hos min bästa vän Mia så jag funderar på att baka lite cupcakes för tillfället ifråga. Måste ju ta sina chanser att få baka, eller hur?! Dessutom fortsätter jag mina funderingar kring Mias bröllopstårta (visserligen över ett år kvar men det är lika bra att vara ute i god tid!) Denna tårtan ska vara speciell och när jag väl ska göra den ska den banne mig bli perfekt!!!

Utöver allt detta har jag kort som ligger beställda så jag måste sätta fart och göra dem färdiga. Ska bli roligt att sätta sig lite med scrappandet igen, det var ett tag sedan.

Önskar er läsare en underbar fredag! Hoppas ni tittar in här på bloggen för att se vad som skapas :)

4 kommentarer:

  1. Det ska bli så kul och du får gärna ta med dig cupcakes!!!
    Tårtan... ooo den kommer bli ett underverk! Det är jag övertygad om!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ska göra några riktigt piffiga som passar kvällen :). Kramar

    SvaraRadera
  3. Mycket nyfiken på bakelserna jag, vet ej om jag ens våga fråga... Kan/hinner du göra 6 st extra cupcakes & ta med dej till jobbet på ons? Tänkt och bjuda på dem på tor när vi ska ha lite kalas för Vilmer. Men bara om du har tid! Hoppas du får en härlig helg! Kramar

    SvaraRadera
  4. Inga problem Sandra, det fixar jag :)
    Ha en härlig helg du med! Kramar

    SvaraRadera

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)