St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

lördag 26 februari 2011

"Fusk"-Bakelser på agendan!

Igår hade jag ju en bakfri dag, vilket var skönt att ha för omväxlings skull. Men idag blir det nya tag! Har funderat ut hur jag ska göra bakelser på ett enklare sätt denna gången och faktiskt fuska lite (ja, det FÅR man faktiskt göra ibland...). Så idag kommer jag köpa färdiga tårtbottnar istället för att dels vinna lite tid men även för att se hur stabila de blir i en bakelse. Jag kommer dessutom att pröva "fusk-varianten" på fyllning och använda färdig hallonmousse och citronmousse. Köpte några stycken sådana sist jag var och handlade, med tanken om att se om de håller måttet eller ej. Ibland kan det ju bli stressigt så då är det bra att ha varianter som går snabbt att slänga ihop! Hur mina små bakelser ska pyntas står redan klart förstås, eftersom det är den delen jag tycker är roligast :).

Så ta er en titt på bloggen under kvällen för att se om jag lyckades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)