St Heaven Street

Välkomna till min blogg,

Det här är en blogg som finns till för att inspirera och sprida lite mer skönhet till världen- för det behövs! Här kan du följa det jag skapar i form av tårtor, cupcakes, macarons och mycket mer!! Bilderna tar jag för det mesta själv med min kära följeslagare Nikon D3100. Det kommer även synas lite inredning och självklart min andra hobby Scrapbooking! Här kommer jag dela med mig av inspiration, tricks, tips, recept samt en del av livets goda och jag hoppas du hittar något som just DU tycker om!

Jag hoppas att jag med den här bloggen kan inspirera och glädja just DIG!

Välkommen in i min värld av pyssel!

Caroline- St Heaven Street

söndag 20 februari 2011

Mycket fnitter och skratt blev det!

Igår var jag på ett sk "erotikparty" hemma hos min bästa vän Mia! Mycket trevligt måste jag säga och helt klart mycket lärorikt. Vi fick se oljor, ljus, spel och diverse erotiska tillbehör och hjälpmedel. Herre jösses, det finns en hel uppsjö av olika saker och det är stundvis en hel vetenskap. Lite som att baka kan man säga! En del saker behöver verkligen en manual, om vi säger så. Vi var ca 12 tjejer (och faktiskt två stackars karlar) som satt där väldigt nyfikna. Det blev mycket klämmande, kännande, observerande och framför allt väldigt mycket skratt. För er som är intresserade av att hålla ett sånt party så kan ni gå in här: http://www.himmelriket.se/index.php?p=vsalj&landskap=4
Maria är ledaren ni ska ha för hon är suveränt duktig!!!

Jag hade med mig mina små skapelser (som ni kan se i tidigare inlägg), denna gången kladdkakecupcakes med smörkräm. Det blev många förtjusta tillrop när de ställdes fram på bordet och till min stora glädje mumsade tjejerna (och de två killarna) i sig utan tvekan! Det blev många frågor om hur man gör cupcakes och sockerblommor och jag har märkt att många är inne på min blogg och tittar efter recept och annat kul. Jag suger verkligen till mig av alla fina komplimanger och alla härliga ord om det jag gör!
Och efter gårdagens trevliga tillställning finns det också en chans att mina bakverk hamnar i tidningen, det vore riktigt kul!!!

Igår blev jag tillfrågad om receptet på smörkrämen jag använde på gårdagens cupcakes, lovar att jag ska lägga ut det på bloggen idag! Kommer även att lägga ut roliga recept på sånt man kan baka tillsammans med barnen eller som barnen till och med kan baka själva.

Så, mina vänner, håll koll på bloggen under dagen så kommer det poppa upp lite allt möjligt kul! Ha en härlig dag, det ska jag ha! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad trevligt att du besöker min sida!! Varmt välkommen hit :)